Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlamaya Giriş
Ders Kodu: PAR181
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.

Özet İçerik

İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek, İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek, Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek, Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek, Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek, Pazar bölümlerini değerlendirmek, Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak, Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak, Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak, Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma, Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak, Fiyatın uyarlanmasını sağlamak, Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak, Pazarlama kanallarını belirlemek, Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak, Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Pınar GAYRET
Öğrenme Çıktıları
1.Pazarlama çevresini analiz edebilme
2.Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturabilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Pazarlama İlkeler- Yönetim- Örnek Olaylar; Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek, Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek
2. Hafta - Teorik
Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek, Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek
3. Hafta - Teorik
Pazar bölümlerini değerlendirmek
4. Hafta - Teorik
Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak
5. Hafta - Teorik
Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak
6. Hafta - Teorik
Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak
7. Hafta - Teorik
Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma
8. Hafta - Teorik
Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak
9. Hafta - Teorik
Ara Sınav
10. Hafta - Teorik
Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
11. Hafta - Teorik
Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
12. Hafta - Teorik
Pazarlama kanallarını belirlemek
13. Hafta - Teorik
Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak
14. Hafta - Teorik
Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
15. Hafta - Teorik
Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
16. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Yarıyıl Sonu Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Ödev101010
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
OÇ-2
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu