Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Zihinsel Engel
Ders Kodu: CGB309
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu derste öğrencilere zihinsel engelli çocukları ayırtetme, hangi tipte olduğunu anlama, gelişimsel tanılama yaparak destek gereksinimlerini belirleyebilme ve ailelerine- öğretmenlerine gelişimsel danışmanlık yapabilme becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Tanımlar ve sınıflandırmalar, Zihinsel engele neden olan etmenler, Zihinsel engel tipleri, Zihinsel engelli çocukların gelişim özellikleri, Zihinsel engelli çocukların eğitimleri, Zihinsel engelli çocuların ailelerine ve öğretmenlerine gelişimsel danışmanlık

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun SERVİ
Öğrenme Çıktıları
1.Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; Hangi özelliklere sahip çocukların zihinsel engelli olduğunu ayırt eder
2.Zihinsel engele neden olan faktörleri bilir
3.Çeşitli etkenlere bağlı olarak ortaya çıkan zihinsel engel tiplerini tanır,
4.Zihinsel engelin bu çocukların gelişimlerini nasıl etkilediğini bilir;
5.Eğitim amaçları, ilkeleri, yöntem ve tekniklerini kavrar,
6.Çocuğun ailesi ve öğretmeninin danışma gereksinimlerini değerlendirirler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Metin, N. (2012) Zihinsel Engelli Çocuklar( Edit.N.Metin)Özel Gereksinimli Çocuklar.Maya Akademi Yayınevi,Ankara.
2.Güven, N., Metin, N., Bayhan, P., Artan, İ., (1999) Zihinsel Engelli Çocuklar ve Gençler İçin Program Amaçları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Zeka kavramı ve zihinsel engelin tanımları
2. Hafta - Teorik
Zihinsel engel sınıflandırmaları ve yaygınlık
3. Hafta - Teorik
Zihinsel engele neden olan etmenler
4. Hafta - Teorik
Zihinsel engel tipleri
5. Hafta - Teorik
Zihinsel engel tipleri
6. Hafta - Teorik
Zihinsel engelli çocukların gelişim özellikleri
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Zihinsel engelli çocukların gelişim özellikleri
9. Hafta - Teorik
Zihinsel engelli çocuğun gelişimsel tanılanması
10. Hafta - Teorik
Zihinsel engelli çocukların eğitimi
11. Hafta - Teorik
Zihinsel engelli çocukların eğitimi
12. Hafta - Teorik
Zihinsel engelli çocukların ailelerine ve öğretmenlerine gelişimsel danışmanlık
13. Hafta - Teorik
Zihinsel engelli çocukların ailelerine ve öğretmenlerine gelişimsel danışmanlık
14. Hafta - Teorik
Genel Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı115116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
5
5
5
3
3
3
3
3
OÇ-2
5
5
5
5
3
3
3
3
3
OÇ-3
5
5
5
5
3
3
3
3
3
OÇ-4
5
5
5
5
3
3
3
3
3
OÇ-5
5
5
5
5
3
3
3
3
3
OÇ-6
5
5
5
5
3
3
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu