Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Gelişimsel Değerlendirme ve Gözlem Teknikleri
Ders Kodu: CGB316
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 3
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Gelısımsel degerlendirme ve gozlem tekniklerini ogrenmek ,uygulayabilmek ve kanita dayali yorumlayabilmek

Özet İçerik

Gözlem, tanımı, çeşitleri, iyi bir gözlemin özellikleri, gözlem verilerini değerlendirmenin ana hatları, doğrudan gözlemler ve örnek kayıtlar, süre kayıtları, zaman örneklemi, olay Örneklemi, tanımı ve uygulaması, planlanmış aktivite listeleri, tanımı, uygulaması, basit katılım çizelgeleri,tanımı, uygulaması, değerlendirmede kullanılan araçlar ve örnek kayıtların sunumu, portfolio tanımı, uygulaması, indirekt gözlemler, tanımı ve çeşitleri, Anektodal kayıtlar, tanımı, uygulaması

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Değerlendirmenin tanımı, çeşitleri ile ilgili bilgileri kazanabilecek
2.Değerlendirme çeşitlerinden gözlemler ve ayrıntılarını açıklayıp anlayabilecek
3.Gözlem çeşitlerinin tekniklerini uygulayıp, sonuçları yorumlayacak
4.Engelli ve normal 0-18 yaş çocukların gözlem tekniklerini kullanarak değerlendirmeleri için uygun metotları seçebilecek
5.Değerlendirme sonuçlarını yorumlayabilecek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Bayhan, P. (2017) (Editör). Okul Öncesi Dönemde Alternatif Değerlendirme. 4. Baskı. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2.Bayhan, P. (2013). Erken Çocuklukta Değerlendirme, Morpa, İstanbul.
3.Slentz, K.L. (2008). Assessment in early childhood. In Davidson C(Eds.),Guide to Assessment in Early Childhood. Washington DC: Washington State Office of Superintendent of Public Instruction.
4.Banta, T.W. (2003). Portfolio Assessment: Uses, Cases, Scoring and Impact, San Franciso CA: Jossey-Bass Bracken, B.A.,&Nagle, R.J. (2007). Psychoeducational Assessment of Preschool Children.New Jersey: Lewrence Erlbaum Accociates,Inc.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Ders tanıtımı
2. Hafta - Teorik
Gözlem tanımı, çeşitleri, iyi bir gözlemin özellikleri; gözlem verilerini derlemenin ana hatları, sınıf çalışması
3. Hafta - Teorik
Doğrudan gözlemler ve örnek kayıtlar, süre kayıtları, zaman örneklemi.
4. Hafta - Teorik
Olay örneklemi, tanımı, uygulama
5. Hafta - Teorik
Planlanmış aktivite listeleri, basit katılım çizelgeleri, tanımı, uygulaması, Örnek kayıt sunumu
6. Hafta - Teorik
Süre kaydı, zaman örneklemi, olay örneklemi
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Portfolio, indirekt gözlemler
9. Hafta - Teorik
Anektodal kayıt, kontrol listeleri, oran skalası
10. Hafta - Uygulama
Uygulama (anektodal kayıt)
11. Hafta - Uygulama
Uygulama sunumları, tartışma
12. Hafta - Uygulama
Uygulama sunumları, tartışma
13. Hafta - Uygulama
Uygulama sunumları, tartışma
14. Hafta - Teorik
Genel Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%30
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%45
Uygulama1%25
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Uygulamalı Ders141356
Ara Sınav1213
Dönem Sonu Sınavı1314
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-2
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-3
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-4
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu