Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Kaynaştırma
Ders Kodu: CGB405
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bu ders; öğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Özet İçerik

Kaynaştırmanın tanımı, Kaynaştırma programlarının ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve öğretmene yararları, kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları, Kaynaştırma programlarına katılım tipleri, Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon, Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim, Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri, Kaynaştırma programlarında öğretmenin sorumlulukları

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Bedriye Tuğba KARAASLAN
Öğrenme Çıktıları
1.Kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını bilir
2.Kaynaştırılacak engelli ve normal çocukların hangi özellikleri taşıması gerektiğini anlar
3.Başarılı kaynaştırma uygulamaları için ne tip çalışmaların yapılması gerektiğini kavrar
4.Kaynaştırma sınıfı eğitim programlarında hangi düzenlemelerin yapılması gerektiğini analiz eder
5.Öğrenciler kaynaştırma sınıfı eğitimcisinin engel tiplerine göre hangi yaklaşımları göstermesi gerektiğini değerlendirir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey.
2.Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara
3.Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul
4.Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve öğretmene yararları
2. Hafta - Teorik
Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,
3. Hafta - Teorik
Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,
4. Hafta - Teorik
Kaynaştırma programlarına katılım tipleri
5. Hafta - Teorik
Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,
6. Hafta - Teorik
Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon, (BEP)
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
vize
8. Hafta - Teorik
Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim,
9. Hafta - Teorik
Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri
10. Hafta - Teorik
Kaynaştırma sınıflarında fiziksel düzenlemeler
11. Hafta - Ara Sınav (Vize)
arasınav
12. Hafta - Teorik
Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları
13. Hafta - Teorik
Kaynaştırmaya karşı tutumlar
14. Hafta - Teorik
sunumlar
15. Hafta - Teorik
Final sınavına hazırlık
16. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
final sınav
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%50
Derse Katılım (Performans)14%1
Seminer1%10
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav1314
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
4
4
4
3
3
3
4
OÇ-2
5
4
4
4
4
3
3
3
4
OÇ-3
5
4
4
4
4
3
3
3
4
OÇ-4
5
4
4
4
4
3
3
3
4
OÇ-5
5
4
4
4
4
3
3
3
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu