Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Üstün Yeteneklilik
Ders Kodu: CGB412
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bu derste öğrencilere, üstün yetenekli çocuğu tanıma ve gelişim profilini analiz ederek tanılama yapabilme; çocukların gereksinimlerine bağlı olarak uygun destek programlarını geliştirme becerileri ile aile ve öğretmenlerine danışmanlık sunma becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır

Özet İçerik

Üstün yeteneğin tanımı, Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri ve üstün yetenek tipleri, Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri, Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve kullanılan araçlar, Üstün yetenekli çocukların ihtiyaçları, Eğitim modelleri, Ana-babaları ve öğretmenleri üstün yetenekli çocuklara nasıl yaklaşım göstermeli, Üstün yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Üstün yetenekli çocuğun karakteristik özelliklerini bilir
2.Üstün yetenekli çocuğa gelişimsel tanılama yapar,
3.Çocukların gereksinimlerine bağlı olarak destek program planlar ve uygun yönlendirmeleri yapar
4.Bireysel destek programı hazırlar, uygular ve değerlendirir
5.Aile ve öğretmenlerine gerekli danışmanlık çalışmalarını yapar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Metin,N. (1999) Üstün Yetenekli Çocuklar, Özaşama Matbaacılık, Ankara
2.Sak,U.(2010)Üstün Zekalılar,Özellikleri,Tanılanmaları,Eğitimleri. Maya Akademi Yayınları,Ankara
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Üstün yeteneğin tanımı
2. Hafta - Teorik
Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri
3. Hafta - Teorik
Üstün yeteneklilik tipleri
4. Hafta - Teorik
Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları
5. Hafta - Teorik
Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları
6. Hafta - Teorik
Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve bilgi kaynakları
7. Hafta - Teorik
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Üstün yetenekli çocuklarda görülen sosyal -duygusal sorunlar
9. Hafta - Teorik
Üstün yetenekli çocuklarda görülen sosyal -duygusal sorunlar
10. Hafta - Teorik
Eğitim modelleri
11. Hafta - Teorik
Eğitim modelleri
12. Hafta - Teorik
Üstün yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri
13. Hafta - Teorik
Ana-babalar ve öğretmenler üstün yetenekli çocuklara nasıl yaklaşım göstermeli,
14. Hafta - Teorik
Final sınavına hazırlık
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav1314
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-2
4
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-3
4
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-4
4
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-5
4
4
4
3
4
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu