Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocuk Edebiyatı
Ders Kodu: CGB252
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Dersin temel amacı öğrencilere çocuk kitabının içerik, resimleme ve fiziksel özelliklerinin öğretilmesini ve iyi bir kitabın önemini örneklerle sunarak tartışılmasını sağlamaktır. Dersin sonunda öğrencinin çocuk kitabının türleri, özellikleri ile öykü seçme ve hazırlama teknikleri konusunda teorik ve pratik bilgileri kazanmış olmaları beklenir.

Özet İçerik

Çocuk kitabının tanımı, türleri (resimli kitap, masal, hikaye, roman, çizgi roman, fen kitabı, biyografi, müracaat eserleri, tiyatro eseri), çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre ilgi duydukları konular, öykü anlatma ve okuma teknikleri ile çocuk kitaplarının içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri hakkında bilgileri içermektedir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Çocuk edebiyatı ve türleri hakkında bilgi edinme
2.Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitap özelliklerini açıklama
3.Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitap seçimi yapma
4.Yaş grubu ve gelişim özelliklerine uygun çocuk kitapları konusunda ailelere rehberlik yapma
5.Öykü anlatma ve okuma tekniklerini bilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Turla, A. (2015). (Editör). Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı. Ankara: Hedef Yayıncılık
2.Sever, S. (2010).Çocuk ve Edebiyat, Tudem Yayıncılık, İzmir.
3.Güleç,H.,Geçgel,H.(2006). Çocuk Edebiyatı. Kök Yayıncılık, Ankara.
4.Şirin, M., (1998). Çocuk Edebiyatı. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Çocuk edebiyatı
2. Hafta - Teorik
Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi
3. Hafta - Teorik
Okulöncesi dönem çocuk kitaplarının tarihçesi
4. Hafta - Teorik
Çocuk ve kitap etkileşimi
5. Hafta - Teorik
Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi (Bilişsel ve Dil Gelişimi açısından)
6. Hafta - Teorik
Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi (Kişilik gelişimi-Toplumsal gelişim)
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Okulöncesi çocuk kitaplarının türleri
9. Hafta - Teorik
Okulöncesi çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler
10. Hafta - Teorik
Çocuk edebiyatı türleri (masallar, hikaye ve romanlar, şiirler)
11. Hafta - Teorik
Çocuk edebiyatı türleri (biyografi, doğa ve fen olaylarını anlatan kitaplar, çizgi romanlar)
12. Hafta - Teorik
Çocuk edebiyatı ürünlerinin dayanması gereken temel ilkeler
13. Hafta - Teorik
Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırma
14. Hafta - Teorik
Final Sınavına Hazırlık
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ara Sınav1819
Dönem Sonu Sınavı112113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
5
4
4
4
4
4
4
OÇ-2
5
5
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
5
5
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
5
5
4
4
4
4
4
4
OÇ-5
5
5
4
4
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu