Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Erken Çocukluk Döneminde Program Geliştirme
Ders Kodu: CGB260
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 1
Uyg.: 0
Kredi: 1
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bu dersin amacı; öğrencinin program geliştirme ile ilgili kavramları tanımlayabilmesini, program geliştirmenin öğelerini kavrayabilmesini ve öğretimin planlanması ile ilgili ilkeleri uygulayabilmesini sağlamaktır.

Özet İçerik

Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program geliştirmenin ögeleri, öğretimin planlanması ile ilgili ilkeler

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Gelişimsel destek programı hazırlamanın önemini kavrama
2.Sosyal dezavantajlı çocuklar, özel gereksinimli çocuklar ve prematüre bebekler için destek programı hazırlarken nelere dikkat edileceği konusunda fikir sahibi olma
3.Eğitim programı hazırlama ilkelerini listeleme
4.Gelişim alanlarına yönelik amaç-kazanım belirleme
5.Programı Değerlendirme ve değerlendirme raporu yazma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Çocukta Hareket, Oyun Gelişimi ve Öğretimi. (2001). (Edit. Umran TÜFEKÇİOĞLU.) Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını No. 715
2.GENÇ, Şengül ve Nuray SENEMOĞLU. (2001). Okul Öncesi Eğitim. İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı. Modül 12.
3.Okulöncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. (2000). (Edit. Şefik YAŞAR.) Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını No. 699
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Ders Tanıtımı
2. Hafta - Teorik
Erken Çocukluk Dönemi için program hazırlama ilkeleri
3. Hafta - Teorik
Eğitim Yöntem ve Teknikleri
4. Hafta - Teorik
Etkinlik tipleri, uygulama teknikleri
5. Hafta - Uygulama
Sınıf içi Uygulama
6. Hafta - Teorik
Gelişim alanlarına yönelik amaç ve kazanım belirleme
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Gelişim alanlarına yönelik amaç ve kazanım belirleme
9. Hafta - Teorik
Program Değerlendirme Süreci
10. Hafta - Teorik
Erken çocukluk döneminde sınıf ortamında çocuğu değerlendirme yöntemleri
11. Hafta - Teorik
Erken çocukluk döneminde sınıf ortamında çocuğu değerlendirme yöntemleri
12. Hafta - Teorik
Gelişime uygun materyal geliştirme
13. Hafta - Teorik
Genel tekrar
14. Hafta - Teorik
Genel Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav1314
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
4
4
4
3
3
3
OÇ-2
5
4
4
4
4
3
3
3
OÇ-3
5
4
4
4
4
3
3
3
OÇ-4
5
4
4
4
4
3
3
3
OÇ-5
5
4
4
4
4
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu