Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Otizm
Ders Kodu: CGB351
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu dersin sonunda öğrenci; Otistik bozukluğa özgü ayırt edici özellikleri tanımlayabilecek .Otistik spektrum bozukluk tanı grubunda yer alan alt grupları iletişim ve dile dayalı özellikleri yönünden sınıflandırabilecek, yaygın gelişimsel bozukluğa sahip çocuklara ve ailelerine yönelik, iletişim ve dil odaklı müdahaleler konusunda öneriler geliştirebilecektir.

Özet İçerik

DSM-V tanı ölçütlerine göre otistik spectrum bozukluk olarak kabul edilen tanı gruplarının tanımlanması ve müdahale yaklaşımları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun SERVİ
Öğrenme Çıktıları
1.1. DSM-IV tanı ölçütlerine göre ?otistik spectrum bozukluk? olarak kabul edilen tanı gruplarının tanımlanması
2.Özgül iletişim bozuklukları ve Otistik bozuklukların benzerlikleri ve farklılıkları
3.Otistik bozukluğu olan bireylerin gelişimsel olarak değerlendirilmesi
4.Otistiklerde gözlenen davranış problemleri ve kullanılan müdahale yaklaşımları
5.Rett Sendromu, Asperger Sendromu, Otistik bozukluk, Çocukluğun Dezintegratif Bozukluğu ve Başka Türü Adlandırılamayan Yaygın Gelişimsel Bozukluklara özgü iletişim ve dil özelliklerinin belirlenmesi ve desteklenmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tekin-İftar, E. (2016) (Editör). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. 4. Baskı. Ankara: Vize Yayıncılık.
2.Volkmar, F.R. (2007). Autism and pervasive developmental disorders. Cambridge Child and Adolescent Psychiatry
3.Lovaas, I. O. (2005). Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Öğretme Rehberi: Ben Kitabı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Otizme ilişkin tanımlar
2. Hafta - Teorik
DSM-V tanı ölçütlerine göre otistik spectrum bozukluk olarak kabul edilen tanı gruplarının tanımlanması
3. Hafta - Teorik
Rett Sendromu
4. Hafta - Teorik
Asperger Sendromu
5. Hafta - Teorik
Otistik bozukluk
6. Hafta - Teorik
Çocukluğun Dezintegratif Bozukluğu ve Başka Türü Adlandırılamayan Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Otizmin Nedenleri
9. Hafta - Teorik
Otizmde Tanılama
10. Hafta - Teorik
Aile Katılımı
11. Hafta - Teorik
Müdahale yaklaşımları
12. Hafta - Teorik
Müdahale yaklaşımları
13. Hafta - Teorik
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
14. Hafta - Teorik
Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı115116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
4
4
4
3
3
3
3
OÇ-2
5
4
4
4
4
3
3
3
3
OÇ-3
5
4
4
4
4
3
3
3
3
OÇ-4
5
4
4
4
4
3
3
3
3
OÇ-5
5
4
4
4
4
3
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu