Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocuk ve Müzik
Ders Kodu: CGB357
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Müziğin tanımı, amaçları, eğitimdeki önemi; Çocukluk döneminde müzik gelişimi, eğitimde kullanılan müzik teknikleri,Ses Dinleme ve ayırt etme,Şarkı söyleme,Yaratıcı hareket ve dans,Ritim,Müzikli öyküler,Eğitimcini rolü ve önemi,Ortam ve çalgılar,Müziğin diğer gelişim alanları ile ilişkisi,Müzikle ilgili yaklaşımlar,Değişik çocuk grupları (örn: bebekler, engelliler, hastanede yatan çocuklar...) ile müzik çalışmaları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Özet İçerik

Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemi,İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi,Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi,Çocukluk döneminde müzik gelişimi,Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri,Ses Dinleme ve ayırt etme,Şarkı söyleme,Yaratıcı hareket ve dans,Ritim,Müzikli öyküler,Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi,Ortam ve çalgılar,Müzikle ilgili yaklaşımlar, Müziğin tedavi edici rolü,Değişik çocuk grupları (örn: bebekler, okulöncesi dönem çocukları, ilköğretim dönemindeki çocuklar, engelliler, hastanede yatan çocuklar...) için gelişimi desteklemede kullanılabilecek müzik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Vasfi ÇİLİNGİR
Öğrenme Çıktıları
1.Bu dersin sonunda öğrenci; Çocuklukta ve yaşam boyu işitsel algının önemini, müziğin çocuk gelişimindeki önemi ve müziğin gelişim alanları ile ilişkisini kavrayabilecek
2.Müziğin gelişimini gelişim dönemlerine göre sıralayabilecek;
3.Kullanılan teknikleri kavrayabilecek, yorumlayabilecek, benzerlik ve farklılıklarını kavrayabilecek, bu teknikleri çocuklar ile kullanmaya hazırlanacak;
4.Gelişimci/eğitimci/aile ile ortam ve materyalin özelliklerini tanımlayabilecek ve örnekler verebilecek
5.Müzikle ilgili yaklaşımları belirtebilecek ve karşılaştırabilecek;
6.Değişik çocuk gruplarının gelişimlerini destekleyebilecek müzik programları hazırlayabilecek, uygulayabilecek ve değerlendirebilecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Artan, İ. (2015) (Editör). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık
2.Eliason, C.; Jenkins, Loa., (1994), A Practical Guide to Early Childhood Curriculum, 5th Edition, MacMillan College Publishing Company, U.S.A.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Ders Tanıtımı
2. Hafta - Teorik
Yaşam boyu işitsel algının önemi İşitsel algı ve müziğin çocuk gelişimindeki önemi
3. Hafta - Teorik
Müziğin gelişim alanları ile ilişkisi
4. Hafta - Teorik
Çocukluk döneminde müzik çalışmalarında kullanılan müzik teknikleri
5. Hafta - Teorik
Yaratıcı Hareket ve Dans
6. Hafta - Uygulama
Nefes Açma ve Şarkı Söyleme
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Müzikli Öykü
9. Hafta - Uygulama
Müzikli Öykü Etkinlik Örnekleri
10. Hafta - Teorik
Gelişimci/eğitimci/ailenin rolü ve önemi
11. Hafta - Teorik
Müzikle ilgili yaklaşımlar
12. Hafta - Teorik
Müzik Aletleri
13. Hafta - Teorik
Özel Gereksinimli Çocuklar ve müzik
14. Hafta - Teorik
Müziğin Terapide Kullanımı
15. Hafta - Teorik
Genel Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders143384
Ara Sınav1819
Dönem Sonu Sınavı112113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
4
3
3
3
3
3
3
OÇ-2
4
4
3
3
3
3
3
3
OÇ-3
4
4
3
3
3
3
3
3
OÇ-4
4
4
3
3
3
3
3
3
OÇ-5
4
4
3
3
3
3
3
3
OÇ-6
4
4
3
3
3
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu