Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
Ders Kodu: CGB359
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim programlarının (BEP-BÖP) hazırlanması konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.

Özet İçerik

Öğretim programının öğeleri, bireyselleştirilmiş eğitim programı tanımı, nerede ve kimler tarafından geliştirilir, özel eğitim alanında program geliştirmeye ve var olan programları uyarlamaya neden gerek vardır, bireyselleştirilmiş eğitim programlarının öğeleri ve geliştirilmesi, çocukların değerlendirilmesi, var olan performans düzeyinin belirlenmesi, uzun ve kısa dönemli amaçların planlanması ve yazılması, özel eğitim ve destek hizmetlerin belirlenmesi, tüm hizmet planları, aile hizmet planlar

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Bireyselleştirilmiş eğitim programlarında ekip çalışmaları hakkında bilgi verir. Özel gereksinimli olan çocukları değerlendirir.
2.Özel gereksinimli çocukların performans düzeyini belirler. Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazar.
3.Kavram ve beceri analizi yapar. Tüm hizmet planı hazırlar.
4.Özel eğitim ek hizmetleri hakkında bilgi verir. Özel gereksinimli çocukların gelişimlerinin kaydedilmesi hakkında bilgi verir
5.Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini kaydeder. Geçişi sağlamaya yönelik plan ve uygulamaları yürütür.
6.Özel eğitimde ek hizmet türlerini ve her birinin özelliklerini açıklar. Bireyselleştirilmiş eğitim programlarında ekip çalışmaları hakkında bilgi verir.
7.Bireyselleştirilmiş geçiş planları hakkında bilgi verir. BEP in izlenmesi ve değerlendirilmesi süreci hakkında bilgi verir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Özyürek, M. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Ankara: Kök Yayıncılık
2.Pekdoğan, S. (2016) (Ed.). Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Eğiten Kitap.
3.Gürsel,O. (2006) Bireyselleştirilmiş eğitim programların geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu üniversitesi açık öğretim fakültesi yayınları.
4.Downing, E.J. ve Eichinger, J. (2003).Creating learning opportunities for students with severe disabilities in inclusive classrooms. Teaching Exceptional Children, 36, 26-31.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Erken özel eğitim hizmetleri ve özel gereksinimli çocukları tanıma
2. Hafta - Teorik
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının (BEP) önemi
3. Hafta - Teorik
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında ekip çalışmalarına yer verilmesi
4. Hafta - Teorik
Özel gereksinimli olan çocukları değerlendirme
5. Hafta - Teorik
Var olan performans düzeyin belirlenmesi ve yazılması
6. Hafta - Teorik
Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi ve yazılması Kavram ve beceri analizleri
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Tüm hizmet planı BEP ve öğretim uyarlamaları
9. Hafta - Teorik
Özel eğitim ve ek hizmetler
10. Hafta - Teorik
Hizmet verenler arasında koordinasyon
11. Hafta - Teorik
Gelişimin gözlenmesi ve kaydedilmesi
12. Hafta - Uygulama
Gelişimin gözlenmesi ve kaydedilmesi
13. Hafta - Teorik
Programlar arası geçiş
14. Hafta - Uygulama
Rapor yazma
15. Hafta - Teorik
Genel Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
5
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-2
5
5
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-3
5
5
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
5
5
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-5
5
5
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-6
5
5
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-7
5
5
4
4
4
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu