Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocuk Yaşam Alanları ve Çevre Düzenlemesi
Ders Kodu: CGB453
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Çocukların içinde bulundukları doğal çevre, iç mekanlar, dış mekanlara duyarlı bir bakış açısı edinebilmek, gerekli düzenlemeleri yapabilecek bilgi birikimine ulaşmaları amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Bu dersin sonunda öğrenci; yaşam alanı, doğal çevre, iç mekan, dış mekan kavramlarını tanımlayabilecek; kültürün yaşam alanlarındaki yansımasını kavrayabilecek; doğal çevrenin çocuk gelişimi için önemini kavrayabilecek; iç mekanlarda ve dış mekanların çocuk sağlığı ve gelişimi üzerine etkilerini kavrayabilecek ve yorumlayabilecek; tüm yaşlardaki farklı özellikteki çocukların çevre içindeki gereksinimlerini kavrayabilecek, bu çocuklara uygun çevre düzenlemesi için öneriler geliştirebilecek.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Yaşam alanları; doğal çevre, iç mekanlar, dış mekanlar, Kültürün yaşam alanlarındaki yansıması
2.Yaşam alanlarında kültürün etkilerini fark edebilir
3.Doğal çevrenin çocuk gelişimi için önemi, gelişim alanları üzerindeki etkilerini açıklar
4.İç mekanlar ile iç mekanlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve gelişimine etkilerini bilir
5.Çocuklara çevre bilincini kazandırabilir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Weinstein, Carol Simon; David Thomas G. (Ed).(1987),Çocuklar için Mekanlar, Yapılı Çevre ve Çocuk Gelişimi,, Plenum Press, NY, USA.
2..Schwartz, Susan, Pollishuke, Mindy (1991).Çocuk Merkezli Sınıf Oluşturma.General Publishing Company, USA.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Derse yönelik tanımlar
2. Hafta - Teorik
Yaşam alanları; doğal çevre, iç mekanlar, dış mekanlar Kültürün yaşam alanlarındaki yansıması
3. Hafta - Teorik
Doğal çevrenin çocuk gelişimi için önemi, gelişim alanları üzerindeki etkileri İç mekanlarda çocuk, iç mekan düzenlemesinin gelişim alanları üzerine etkisi
4. Hafta - Teorik
Ev, okul, kurum, mağaza, resmi binalar, kapalı spor salonları, müzeler, sinemalar, tiyatrolar ve diğerlerinde çocuk
5. Hafta - Teorik
Ev, okul, kurum, mağaza, resmi binalar, kapalı spor salonları, müzeler, sinemalar, tiyatrolar ve diğerlerinde çocuk / Gözlem, İnceleme, Sunum
6. Hafta - Teorik
İç mekanlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve gelişimine etkileri
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Dış mekan düzenlemesinin çocuk gelişimi üzerine etkisi
9. Hafta - Teorik
Oyun alanları, açık hava spor alanları, bahçe, hayvanat bahçesi ve diğerlerinde çocuk Dış mekanlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve gelişimine etkileri
10. Hafta - Teorik
Oyun alanları, açık hava spor alanları, bahçe, hayvanat bahçesi ve diğerlerinde çocuk Dış mekanlarda kullanılan materyallerin çocuk sağlığı ve gelişimine etkileri
11. Hafta - Teorik
Yaşam alanlarında değişik çocuk gruplarının (örn: bebekler, okulöncesi dönem çocukları, ilköğretim dönemindeki çocuklar, engelliler, korunmaya muhtaçlar, hastanede yatan çocuklar...) gereksinimleri
12. Hafta - Teorik
Çocuklara çevre bilincinin kazandırılması
13. Hafta - Teorik
Çocukların yaşayacağı yaşam alanları planlamada sorumluluklar, işbirliğinin önemi, işbirliği yapılacak meslek grupları
14. Hafta - Teorik
Finale Hazırlık
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders144284
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-2
5
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-3
5
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-4
5
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-5
5
4
4
3
4
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu