Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Görme Engeli
Ders Kodu: CGB452
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Temel öğretme becerilerini, özel öğretim yöntemlerini, değerlendirme tekniklerini ve engelli bireylere karşı tutumları açıklayabilme becerisine sahip olması amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Az gören ve görme engelli öğrencilerin tanılanması, okul ortamlarına yerleştirilmesi, ortam düzenlemeleri ve eğitimleri

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1.Görme engellilerin eğitimi üzerine temel kavramları bilir
2.Görme yetersizliğinin gelişim üzerine etkilerini açıklar
3.Materyal, ortam düzenlemelerini bilir
4.Öğretim yöntemlerini açıklar
5.Ailelere gelişimsel destek konusunda rehberlik yapar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.U. Tüfekçioğlu (Ed). İşitme, Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
2.Tuncer, T. (2003). ?Görme yetersizliği Olan Çocuklar için Sınıf Ortamında Yapılacak Düzenlemeler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Tarihsel perspektif, Eğitimsel koşullar/hazırlık
2. Hafta - Teorik
Kör ve azgören - Görme kaybının etkileri - Görmenin anatomisi ve fizyolojisi - Yaygın göz kusurları ve onların eğitimsel uygulamaları/uyarlamaları
3. Hafta - Teorik
Görmenin değerlendirilmesi (işlevsel görme değerlendirmesi) - Görme engelli çocuklar ve gençler (yetişkinler) için az görme araçları- Değerlendirme prosedürleri
4. Hafta - Teorik
Özel müfredat - Dinleme becerileri - Dokunma yoluyla okuma yazmanın gelişimi
5. Hafta - Teorik
Bağımsız hareket becerileri (ve bağımsız yaşam becerileri)
6. Hafta - Teorik
Müfredata giriş - Çalışma becerileri
7. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Ara Sınav
8. Hafta - Teorik
Teknolojiye giriş - Öğrenme çevresi
9. Hafta - Teorik
Kaynaştırma müfredatı/Giriş prensipleri - Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal bilgiler, Teknoloji bilgisi, Müzik,
10. Hafta - Teorik
Fiziksel eğitim, Sanat ve desen, Müfredat dışı aktiviteler
11. Hafta - Teorik
Görme engeli ve birden fazla yetersizliği olan çocuklar - Erken iletişim becerilerinin gelişimi - Eğitim teknolojisi İşlevsel görme değerlendirmesi ve görmenin gelişimi - Duyularda birden fazla yetersizlik- Müfredat konuları-
12. Hafta - Teorik
Özel eğitim öğretmeninin rolü - Aileyle çalışma, öğretmene rehberlik, kaynaştırma içinde öğrenciler için yapılacak destek, özel okul öğretmeni, danışmanlık becerileri
13. Hafta - Teorik
Öğretmen eğitimi, öğretmenlerin yeterliği
14. Hafta - Teorik
Final sınavına hazırlık
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav1314
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-2
5
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-3
5
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-4
5
4
4
3
4
3
3
3
OÇ-5
5
4
4
3
4
3
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu