
| Ders Kodu | : HIT106 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlamanın temel prensipleri hakkında bilgilendirilmesi, küreselleşme ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler gibi faktörlerin etkisiyle, rekabet ortamının kazandığı yeni görünüm içerisinde pazarlamanın konumunun anlaşılmasıdır.
Bu ders kapsamında; pazarlama kavramı tanımlanarak, gelişim süreci incelenecek, pazarlama amaçları ve pazarlama yönetimi konularına değinilmekte, pazarlamanın 4 P’si olarak kabul edilen, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma çabalarından oluşan pazarlama karması elemanları detaylı olarak incelenmekte, küreselleşme, küresel rekabet ve bu bağlamda pazarlamada meydana gelen yeni yaklaşımlar örneklerle irdelemektedir.