Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlama İlkeleri
Ders Kodu: HIT106
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Dersin amacı, öğrencilerin pazarlamanın temel prensipleri hakkında bilgilendirilmesi, küreselleşme ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler gibi faktörlerin etkisiyle, rekabet ortamının kazandığı yeni görünüm içerisinde pazarlamanın konumunun anlaşılmasıdır.

Özet İçerik

Bu ders kapsamında; pazarlama kavramı tanımlanarak, gelişim süreci incelenecek, pazarlama amaçları ve pazarlama yönetimi konularına değinilmekte, pazarlamanın 4 P’si olarak kabul edilen, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma çabalarından oluşan pazarlama karması elemanları detaylı olarak incelenmekte, küreselleşme, küresel rekabet ve bu bağlamda pazarlamada meydana gelen yeni yaklaşımlar örneklerle irdelemektedir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri