Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlama İlkeleri - I
Ders Kodu: PAR101
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 4
Uyg.: 0
Kredi: 4
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır

Özet İçerik

şletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek, İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek, Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek, Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek, Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek, Pazar bölümlerini değerlendirmek, Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak, Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak, Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak, Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma, Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak, Fiyatın uyarlanmasını sağlamak, Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak, Pazarlama kanallarını belirlemek, Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak, Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Onur TERZİ
Öğrenme Çıktıları
1.İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunabilme
2.Pazarlama çevresini analiz edebilme
3.Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunabilme
4.Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturabilme
5.Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlayabilme
6.İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlayabilme yeterlilikleri kazandırılacaktır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Pazarlama İlkeler- Yönetim- Örnek Olaylar; Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN
2.Pazarlama İlkeleri – İsmet Mucuk
3.Pazarlama İlkeleri - A.Hamdi İslamoğlu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2. Hafta - Teorik
Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı ve Pazarlama Anlayışının Gelişimi
3. Hafta - Teorik
Pazarlama Çevresi ve Stratejik Planlama
4. Hafta - Teorik
Pazarlama Çevresi ve Stratejik Planlama
5. Hafta - Teorik
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
6. Hafta - Teorik
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Belirleme
7. Hafta - Teorik
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Belirleme
8. Hafta - Teorik
Ürün Kararları ve Yönetimi
9. Hafta - Teorik
Ürünlerin Sınıflandırılması ve Ürün Yaşam Eğrisi
10. Hafta - Teorik
Fiyat ve Fiyatlandırma Kararları
11. Hafta - Teorik
Fiyatlandırma Stratejileri
12. Hafta - Teorik
Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
13. Hafta - Teorik
Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
14. Hafta - Teorik
Tutundurma (Pazarlama İletişimi)
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders150345
Ödev125530
Ara Sınav1819
Dönem Sonu Sınavı115116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
OÇ-1
3
3
4
4
3
3
4
4
4
3
3
3
4
4
OÇ-2
4
4
3
3
3
4
4
4
3
4
4
3
4
4
OÇ-3
5
3
3
3
4
4
3
4
5
2
2
5
5
3
OÇ-4
3
3
4
4
3
3
4
4
4
4
3
3
3
3
OÇ-5
3
3
3
4
4
4
4
3
3
4
3
3
4
4
OÇ-6
4
4
4
3
3
3
4
4
4
3
3
4
4
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026