
| Ders Kodu | : BMY151 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Medya Okuryazarlığı dersi tüm dünyada 50’den fazla ülkede olduğu gibi Türkiye’de de 2007-2008 öğretim yılında İlköğretimde verilmeye başlanmıştır. Öğrencilere bu dersin önemini, getirilerini, yöntemini açıklamak ve eleştirel bir bakış açısı ile Medya Okuryazarlığı konusunda bilgi vermek dersin amacını ve içeriğini oluşturmaktadır.
Günümüz medyasında yer alan tüm iletişim kanalları arasındaki döngünün en iyi şekilde okunması, algılanması ve yorumlanması.
| Öğr. Gör. Aslıhan TOPAL |
| 1. | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkilerini irdeler. |
| 2. | Medyanın yayınlarında etik kurallara bağlı kalmasının önemine inanır. |
| 3. | Medya okuryazarlığı kavramını tanıyarak medya mesajlarını algılamanın ve çözümlemenin önemini fark eder. |
| 4. | Televizyonun birey ve toplumu yönlendirmedeki etkili bir kitle iletişim aracı olma niteliğini analiz eder. |
| 5. | Televizyon izleme alışkanlıklarını ve bunların sonuçlarını araştırmaları eşliğinde yorumlar. |
| 6. | Televizyon yayınlarının sorun alanlarını belirleyerek bunların doğuracağı olumsuzlardan korunma konusunda önerilerde bulunur. |
| 7. | TV program türlerini içerik, gerçeklik-kurgusallık, tüketimi hedefleme, yanlış bilgilendirme açısından irdeleyip değerlendirir. |
| 8. | Radyo yayınlarının sorun alanlarına örnekler vererek bunların doğuracağı olumsuzluklardan korunma konusunda önerilerde bulunur. |
| 9. | İnternetin olumlu özelliklerinin yanı sıra olumsuz etki ve özelliklerini tanıyarak hayata geçirir. |
| 10. | Türkiye’de Medya Okuryazarlığı dersinin çocukların ve gençlerin üzerindeki olumlu etkisini ve tüm aile ve toplum fertlerinin bu konuda bilinçlenmesinin önemini kavrar. |
| 1. | MEDYA VE GAZETECİLİKTE ETİK SORUNLAR: A.BELSEY, R.CHADWİCK, ÇEV. NURÇAY TÜRKOĞLU, 2011, AYRINTI YAYINEVİ, İSTANBUL |
| 2. | ELEŞTİREL MEDYA OKURYAZARLIĞI: ABDURRAHMAN ŞAHİN, 2011, ANI YAYINCILIK, ANKARA |
| 3. | YENİ MEDYA VE ETİK DEĞER: MUTLU BİNARK, GÜNSELİ BAYRAKTUTAN, 2013, KALKEDON YAYINLARI, İSTANBUL |
| 4. | MEDYA OKURYAZARLIĞI EL KİTABI: KEMAL İNAL, 2009, ÜTOPYA YAYINEVİ, ANKARA |
| 5. | ELEŞTİREL MEDYA OKURYAZARLIĞI: MUTLU BİNARK, M.GENCEL BEK, 2010, KALKEDON YAYINLARI, İSTANBUL |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 16 | 0 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |
OÇ-1 | ||||||||||||||||||||
OÇ-2 | ||||||||||||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||||||||||||
OÇ-4 | 1 | |||||||||||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||||||||||||
OÇ-7 | ||||||||||||||||||||
OÇ-8 | 3 | |||||||||||||||||||
OÇ-9 | 3 | |||||||||||||||||||
OÇ-10 | 3 | |||||||||||||||||||