Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sosyal Medyaya Giriş
Ders Kodu: BMY183
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Sosyal medyaya giriş dersinin amacı; sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve farklı alanlarda kullanımlarını tartışmak. Farklı sektörlerde kullanılabilecek başarılı bir sosyal medya iletişim planı hazırlayabilmek.

Özet İçerik

Sosyal medya yaşam ve dünyayı algılama biçimlerimizi nasıl değiştirmektedir? Sosyal medya günlük yaşam pratiklerimizi ve politik seçimlerimizi ne boyutta etkilemektedir? Sosyal medya mecraları bireylere ve haber örgütlerine ne gibi fırsatlar ve engeller sunmaktadır? Sorularının cevabı aranacaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Derya GÜRTAŞ DÜNDAR
Öğrenme Çıktıları
1.Sosyal Medyanın ortaya çıkışını, gelişimini ve temel kavramlarını açıklayabilecek
2.Sosyal medyanın tüketici pazarlarını ve pazarlamayı nasıl değiştirdiğini tanımlayabilecek
3.Sosyal medya planının unsurlarını tanımlayabilecek
4.Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirme
5.Sosyal medya kampanyalarının etkinliğinin hangi yöntemlerle değerlendirilebileceğini belirtebilecek
6.Farklı sosyal medya araçlarını ve bunların pazarlama ve halka ilişkiler amaçlı kullanımlarını açıklayabilecek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Sosyal Medya Madenciliği (Editör: Arzu Baloğlu)
2.Sosyal Medya( Editör: Tolga Kara,Ebru Özgen)
3.Yeni Medya (Editör: Mehmet Gökhan Genel)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin içeriği hakkında bilgilendirme
2. Hafta - Teorik
Sosyal medyayı neden kullanıyoruz? Alternatif medyaya neden ihtiyaç duyuyoruz? Sosyal medyayı kimler kullanıyor?
3. Hafta - Teorik
Sosyal medyanın gelişimi
4. Hafta - Teorik
Web 1.0 ve Web 2.0
5. Hafta - Teorik
İnternet siteleri, Bloglar, Micro- Bloglar
6. Hafta - Teorik
Sosyal ağlar
7. Hafta - Teorik
Ekonomi ve sosyal medya. Bir pazarlama aracı olarak sosyal medya
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Sosyal medyada halkla ilişkiler (Arasınav)
9. Hafta - Teorik
Sosyal medyada halkla ilişkiler
10. Hafta - Teorik
Sosyal medyada halkla ilişkiler
11. Hafta - Teorik
Sosyal medya ve gizlilik
12. Hafta - Teorik
Sosyal medya ve gizlilik
13. Hafta - Teorik
Sosyal medyada kriz yönetimi
14. Hafta - Teorik
Sosyal medya geleneksel gazetecilik için ne anlam ifade ediyor? Bir kaynak mı, bir rakip mi? Genel tekrar
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Ödev4028
Dönem Ödevi5015
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)53
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
OÇ-1
3
3
3
3
OÇ-2
4
3
4
OÇ-3
2
2
OÇ-4
1
OÇ-5
2
OÇ-6
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026