
| Ders Kodu | : BYA186 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Dersin amacı; öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti devleti ve anayasal kurumları hakkında bilgi sahibi olmalarının yanında, vatandaşlık kavramına ilişkin temeller ve demokrasi kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarının amaçlanmasıdır. Bu sayede öğrencilerin aktif ve sorumlu vatandaş olmaları amaçlanmaktadır.
Türkiye Cumhuriyeti Devleti Anayasal Yapısı ve Kurumları, Demokrasi kavramı, Vatandaşlık Kavramı, Aktif ve Katılımcı Vatandaş, Türkiye Cumhuriyeti Anayasaları, Hükümet Sistemleri
| Öğr. Gör. Cemal KOYUNCU |
| 1. | vatandaşlık ile ilgili temel kavramları açıklar |
| 2. | Toplumsal yaşam unsurlarını ve kurallarını açıklar |
| 3. | İnsan hak ve sorumluluklarını bilir |
| 4. | Anayasal yaşamı ve Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının özelliklerini anlar |
| 5. | Siyasal sistemleri ve özelliklerini kavrar |
| 6. | Türkiye'nin İdari Yapısını Anlar |
| 1. | Savaş Yayınları İİBF SBF MYO lar İçin Türk İdare Hukuku |
| 2. | Vatandaşlık Bilgisi Pegem Akademi Yayıncılık Zihri Merey |
| 3. | Altunya, Niyazi, Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yay.. |
| 4. | Demir, Selçuk Beşir (vdr.), Vatandaşlık Bilgisi, Anı Yay |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 2 | 1 | 24 | 50 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 52 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |