
| Ders Kodu | : TS023 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencinin eleĢtirel düĢünme becelerini geliĢtirmek, mesleki ve sosyal yaĢantısında problem çözme ve karar almada eleĢtirel düĢünmeyi içselleĢtirmesini sağlamaktır.
Düşünme süreci ve boyutları, eleĢtirel düĢünme becerileri ve sağlıkta kullanımı. Bilimsel problemlerin çözümlenmesi, Karar almada etik ve zaman yönetimi.
| Dr. Öğr. Üyesi Ali ALU |
| 1. | Eleştirel düşünme ile düşünme arasındaki temel farklılıkları tanımlayabilmek |
| 2. | Eleştirel düşünme sürecini açıklayabilmek |
| 3. | EleĢtirel düĢünmenin önemini anlatabilmek |
| 4. | Sağlık uygulamalarında eleştirel düşünmeyi kullanabilmek |
| 5. | Problem çözme tekniklerini kavrayabilmek |
| 1. | Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, HemĢirelikte EleĢtirel DüĢünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010. |
| 2. | Elder, Linda, and Richard Paul. Critical thinking: Tools for taking charge of your learning and your life. Foundation for Critical Thinking, 2020. |
| 3. | Uluslararası ve ulusal makaleler/bildiriler. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 76 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||