
| Ders Kodu | : TG010 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik ve mesleki yaşamlarında ihtiyaç duyacakları sunum becerilerini kazanmalarını; güvenilir, bilimsel bilgiye erişim yöntemlerini öğrenmelerini ve yapay zekâ destekli dijital araçları etik ve etkili biçimde kullanabilmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, araştırma yapma, bilgiyi yapılandırma, etkili iletişim kurma ve sunumlarını teknolojiyle destekleme konularında uygulamalı yeterlilik kazanacaklardır.
Bu derste öğrencilerin, akademik ve mesleki ortamlarda etkili sunum yapabilmeleri için gerekli olan iletişim, planlama, araştırma ve uygulama becerileri ele alınmaktadır. Bilgiye erişim yolları, bilimsel araştırma teknikleri, kaynak kullanımı ve etik ilkeler ayrıntılı olarak incelenir. Ayrıca, yapay zekâ destekli araçların (örneğin: ChatGPT, Copilot, Google Scholar) sunum hazırlık sürecinde etkin ve güvenilir biçimde kullanımı öğretilir. Ders süresince öğrenciler hem teorik hem uygulamalı çalışmalarla sunum becerilerini geliştirirler.
| Dr. Öğr. Üyesi Şengül ŞENTÜRK |
| 1. | Sunum hazırlık sürecini planlayabilir. |
| 2. | Etkili iletişim tekniklerini kullanarak sunum gerçekleştirebilir. |
| 3. | Bilimsel ve güvenilir bilgi kaynaklarını ayırt edebilir.. |
| 4. | Yapay zekâ araçlarını araştırma ve içerik üretimi amacıyla etik biçimde kullanabilir. |
| 5. | Sunumlarında uygun görsel-işitsel materyal kullanabilir. |
| 6. | Topluluk karşısında özgüvenle sunum yapabilir. |
| 7. | Bilgiyi doğru ve anlamlı biçimde yapılandırabilir. |
| 1. | Tubitak Etkili Sunumlar için El Kitabı Erişim linki: https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf |
| 2. | Arslan K. Eğitimde Yapay Zeka ve Uygulamaları, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, (2020),11 (1), 71-88. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1174773 |
| 3. | Öztemel E. Yapay Zekâ ve İnsanlığın Geleceği, Bilişim Teknolojileri ve İletişim: Birey ve Toplum Güvenliği. Erişim linki: https://tuba.gov.tr/files/yayinlar/bilim-ve-dusun/TUBA-978-605-2249-48-2_Ch9.pdf |
| 4. | Başaran R, Yeşilbaş Özenç Y. Bilimsel Araştırma Sürecinde Yapay Zeka Araçlarının Kullanımı, Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi, 4(1), 35-53. Erişim linki: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3930841 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 5 | 2 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 1 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
OÇ-7 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||