
| Ders Kodu | : İAY801 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Afetlerde, yangında ve herhangi bir kazada yaralılara ilk ve doğru acil yardım yöntemlerini kullanarak, bireylerin hayatını kurtarmak, afet bölgesinde koordinasyonu sağlamak.
Giriş, dersin tanımı, afet ile ilgili temel kavramlar, afet çeşitleri, yangın, deprem, sel ve diğer afetler, acil durum yönetimi, afet aşamaları, afet sırasında ve hemen sonra yapılacak çalışmalar, tıbbi acil durumlar, sivil savunma, triyaj-hasta taşıma-çıkarma ve kurtarma.
| Öğr. Gör. Aslı ÇANAKÇI |
| Öğr. Gör. İshak DOĞAN |
| 1. | 1. Afet ile ilgili temel kavramları öğrenme |
| 2. | 2. Afet çeşitlerini öğrenme |
| 3. | 3. Afetlerde kurtarma esaslarını öğrenme |
| 4. | 4. Afetin aşamalarını öğrenme |
| 5. | 5. Afet sonrası rehabilitasyonu öğrenme |
| 1. | 1. Ünalan D, Şenol V, Öztürk A, Erkorkmaz Ü. Meslek yüksekokullarının sağlık ve sosyal programlarında öğrenim gören öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve öz bakım gücü düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2007; 14(2): 101-109 |
| 2. | 2. Özbaşaran F, Çakmakcı Çetinkaya A, Güngör N. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin sağlık davranışları. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2004;7(3):43-55. |
| 3. | 3. Nahcivan N . Sağlıklı gençlerde özbakım gücü ve aile ortamının etkisi. 1993;İstanbul Ünivertesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul. |
| 4. | 4. Erik Blas, Johannes Sommerfeld and Anand Sivasankara Kurup. World Health Organization 2011. |
| 5. | 5. Pender NJ (1987). Health Promotion in Nursing Practice Second Ed., Norwork, Californiya |
| 6. | 6. Pender, N.J., Murdaugh, C.L. and Parsons, M.A.:Health promotion in nursing practice, Fourth Edition,New Jersey, 13-209, 2002. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 1 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 51 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |
OÇ-1 | 3 | |||||||||||||||||||
OÇ-2 | 3 | |||||||||||||||||||
OÇ-3 | 3 | |||||||||||||||||||
OÇ-4 | 3 | |||||||||||||||||||
OÇ-5 | 3 | |||||||||||||||||||