
| Ders Kodu | : TS003 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Öğrencilere bilgi ihtiyacını tanımlama, bilgi arama, bulma, değerlendirme, kullanma ve iletme temel becerilerini kazandırmaktır.
Bilgi arama ve bulma: Bilgi kaynakları, bilgi hizmetleri ve bilgi merkezleri; bilgisayarla bilgi arama teknikleri; bilgi erişim araçları; bilgi kullanma: Bilginin ve bilgi kaynaklarının değerlendirilmesi; bilgi sunma/iletme.
| Öğr. Gör. Perihan ÖĞDÜM |
| 1. | öğrenci bilgi ihtiyacını tanımlayabilir, bilgiyi nerede ve nasıl arayacağını bilir, bulduğu bilgiyi değerlendirebilir, bilgiyi kullanır ve iletebilir. |
| 2. | Öğrenciyi bilgiyi sunabilir |
| 3. | Öğrenci bilimsel verileri analiz edebilir. |
| 4. | Değişik ortamlarda, değişik amaçlarla ve değişik teknolojilerle bilgi kullanımını örnek olaylar aracılığıyla inceler, |
| 5. | Bilgi kullanımı ve bilgi sistemleriyle ilgili toplumsal ve yapısal sorunları görebilme ve irdeleyebilme becerisi kazanır. |
| 1. | Demirel, İ. H., Erol, B. ve Saraç, C. (2011). Akademik yazım ihlalleri. Ankara: TÜBİTAK ULAKBİM. |
| 2. | HÜBO: Hacettepe Üniversitesi Bilgi Okuryazarlığı Programı. http://hubo.hacettepe.edu.tr/ |
| 3. | Bailey, S. (2006). Academic writing: a handbook for international students. London: Routledge. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 51 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |
OÇ-1 | 5 | |||||||||||||||||||
OÇ-2 | 5 | |||||||||||||||||||
OÇ-3 | 5 | |||||||||||||||||||
OÇ-4 | 5 | |||||||||||||||||||
OÇ-5 | 5 | |||||||||||||||||||