
| Ders Kodu | : KTT242 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Hareket, oran-boyut, birlik, metamorfoz bilgisi ile ilgili temel kavramların verilmesi bunun yanı sıra organik ve mekanik nesneleri kullanarak üç boyutlu form ve kompozisyonlar oluşturulması amaçlanmıştır.
Objelerin hacimsel boyutlarını algılayabilmelerini sağlamak, renk, doku gibi görsel algılamayı destekleyecek bilgiler anlatılmaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Ufuk ÖREN |
| 1. | Objelerin hacimsel boyutlarını algılayabilir renk, doku gibi görsel algılamayı destekleyecek kavramları bilir ve uygular |
| 2. | Hareket, Oran-Boyut, Birlik, Metamorfoz ile ilgili temel kavramların bilir ve uygulayabilir. |
| 3. | Denge, bütün içinde formlarda tek olma gibi özellikleri bilir ve uygulayabilir. |
| 4. | Organik ve Mekanik nesneleri kullanarak üç boyutlu Form ve Kompozisyonlar oluşturabilir. |
| 5. | Kazanılan beceri ve bilgilerin takıya uyarlanması ve tekniklerin kullanılması konularını bilir ve uygulayabilir. |
| 1. | Öztuna, H.Y., 2007. Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Atöyle Çalışması | 1 | 0 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 2 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 8 | 2 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
OÇ-2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
OÇ-3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 |
OÇ-4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 |
OÇ-5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 4 | 2 |