Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Halkla İlişkiler
Ders Kodu: İYP213
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 1
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Dersin amacı, günümüz işletmelerinde önemli faaliyet alanlarından biri olan halkla ilişkiler alanına ilişkin kavramları aktarmak, halkla ilişkiler çalışmalarının işleyiş biçimini anlatmak ve halkla ilişkiler mesleğinin içerisinde yer alan temel bilgileri sunarak, kurumsal etkinliğin arttırılmasındaki önemi konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.

Özet İçerik

Ders içeriğinde genel olarak halkla ilişkiler teorileri ve modelleri, halkla ilişkilerin önemi, amaçları, uygulama alanları, temel ilkeleri, araç ve teknikleri, tanıma ve tanıtma süreçleri, kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler, hedef kitle, halkla ilişkiler departman ve ajanslarının yapılanması, araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri yer almaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Mehmet TAŞDELEN
Öğrenme Çıktıları
1.Halkla İlişkilere ilişkin temel kavramları ve modelleri tanımlar, ilgili bilim dallarını ilişkilendirir. Mesleğe ilişkin temel ilkeleri vurgular.
2.Halkla İlişkilerde kullanılan araçları tanımlayıp yönetebilir.
3.Kuruma ve hedef kitlelere yönelik İletişim sorunlarını tanımlar, analiz eder ve çözümler önerebilir
4.Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine ilişkin bilgi kazandırır.
5.Yazılı ve görsel iç ve dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.İşletmelerde Halkla İlişkiler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin çeşitli tanımları
2. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerin tarihçesi
3. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilere yakın kavramlar
4. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerin amaçları, halkla ilişkilerin ilkeleri
5. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler etiği
6. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerin örgütlenmesi
7. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde hedef kitle
8. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde hedef kitle (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler uzmanın nitelikleri
10. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler bürosunun görevleri
11. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler yönetimi; halkla ilişkilerin aşamaları: araştırma ve planlama
12. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerin aşamaları: uygulama, değerlendirme
13. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler ve medya
14. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Uygulamalı Ders140114
Ödev4208
Bireysel Çalışma101010
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)72
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
3
1
4
1
1
4
2
2
OÇ-2
2
2
3
4
3
4
3
OÇ-3
3
2
OÇ-4
1
3
2
2
3
OÇ-5
2
4
1
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026