
| Ders Kodu | : MDA201 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Seramik eğitiminin başlangıcını oluşturan bu ders; öğrenciye malzemeyi tanıtmak, temel eğitimini oluşturmak, onu malzemeyi teknik özellikleriyle düşünmeye yönelterek bir sonraki seramik derslerine hazırlamaktır.
Torna şekillendirme dersi ile seramik bölümerinde gösterilen çamur tornasında şekillendirmenin yapılış şeklini yöntemi, kullanılan malzemeler, özellikleri, uygulama biçimini öğrenim. çamur tornasında şekillendirme ile yapılabilir formların tanınması ve modüler pano yapımında seramik tormada çekilen formlarla düzenlemeler yapılması, öğrencinin kendisinin tasarladığı üç boyutlu formlar ile dekotif süsleme öğes oluşturmak.
| Öğr. Gör. Kadir ERTÜRK |
| 1. | Seramik şekillendirme yöntemlerinden tornada şekillendirme kapsamında, çamuru merkezleme, açma, yükseltme gibi teknik ayrıntıları, basit silindirler yaparak kavrayabilmesi, |
| 2. | Torna ile şekillendirme tekniğini kullanarak basit kullanılabilir objeler yapabilmesi ( örneğin: çay fincanı ve tabağı gibi) |
| 3. | Tornada şekillendirilmiş bir nesnenin rötuşunu yapabilmesi |
| 4. | Tornada şekillendirilmiş nesneye kulp, ağız vs. gibi unsurları ilave edebilmesi |
| 5. | Yaptığı nesneyi bir bütün olarak görmeyi, ergonomiyi ve temel tasarım ilkelerini kavrayabilmesi |
| 1. | Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson,Çeviren:Sevim Çizer, |
| 2. | The Encyclopedia of pottery techniques, Peter Cosentino The Complete Potters Companion, Tony Birks |
| 3. | Ulusal Sanatçı web siteleri, çeşitli programlarda hazırlanmış tezler |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 96 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | |
OÇ-1 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||||||||
OÇ-4 | 3 | ||||||||||||||||
OÇ-5 | 3 | 4 | |||||||||||||||