
| Ders Kodu | : MDA203 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Seramik şekillendirmede yardımcı malzemelerden biri olan alçı ile torna ve şablonla şekillendirme yöntemleriyle model hazırlama ve kalıp alma yöntemlerinin uygulamalı ve teorik olarak öğretilmesi amaçlanmıştır.
Alçı şekillendirme yöntemleri ile artı birim sistemden modüler pano yapımı için birim belirlemek ve birimin alçı ile şekillendirmesi rölyef etki kazandırılması. Hazırlanan birimin yada modülün çok parçalı kalıplama sisteminin öğretilmesi. Şablon yöntemi kullanılarak farklı tasarımlarda tabak formlarının yapılması ve kalıp lama aşamalarının yada kalıplama tekniğinin öğretilmesi.
| Öğr. Gör. Kadir ERTÜRK |
| 1. | Alçının kimyasal yapısı kalıp alırken alçı hazırlama yönteminin öğrenilmesi |
| 2. | Kalıp alma yöntemleri, tek parçalı ve çok parçalı kalıp alma tekniklerinin uygulanması |
| 3. | Modüler üretim biçimlerinin öğretilmesi ve uygulamasının gösterilmesi |
| 4. | Farklı teknikler ile dekoratif objeler üretmek ve günümüz sanat anlayışıyla birlikte özgün formlar üretebilmek. |
| 5. | Modelin alçı kalıbını alarak çamur dökümle üretim yapar. |
| 6. | Döküm çamuru ile çalışmayı öğrenir. |
| 8. | Alçı kalıbın ve döküm çamurunun özelliklerini kavrayarak uygulamada meydana gelebilecek problemleri çözebilir. |
| 1. | YILMAZER, Yunis ; Alçı Şekillendirme, Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri Apa Pazarlama- 2008 |
| 2. | ÇAM, İ.Alp; Seramik Üretiminde Alçı Model ve Kalıp Yapımı, Kalıp Problemleri ve Çözümleri, DEÜ-SBE-Sanatta Yeterlik Tezi İzmir 2000 |
| 3. | PETERSON, Susan & Jan; Seramik Yapıyoruz- Karakalem Kitabevi Çev: Prof.Sevim Çizer 2009 |
| 4. | QUINN, Anthony; Ceramic Design Course: Principles, Practice, andTechniques: A Complete Course forCeramicists, Barron s Educational Series, 2007 |
| 5. | REJINDERS, Anton; TheCeramicProcess: A Manual and Source of InspirationforCeramic Art and Design- University of Pennsylvania Press - 2005 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 1 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 96 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
OÇ-3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
OÇ-4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||||||
OÇ-6 | |||||||||||||||||
OÇ-8 | |||||||||||||||||