
| Ders Kodu | : MDA107 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Alçı malzemenin endüstriyel ve sanatsal anlamda seri üretimdeki önemini vurgulayarak , mimaride süsleme tekniklerinde getirdiği kolaylaştırıcı çözümlerin öğretilmesi ve uygulamalı olarak gösterilmesi.
Eğitim öğretimde alçı malzemesinin ve diğer yardımcı malzemeler ile alçının önemi, kullanım olanakları , alçıdan model tasarlama, alçı kalıp alma, seri üretim anlamında tek parçalı çok parçalı kalıp alma ve modelleme çeşitleriyle üretimi tekniklerinin öğretilmesi.
| Öğr. Gör. Halil İbrahim ÇAKIR |
| 1. | Alçının kimyasal yapısı kalıp alırken alçı hazırlama yönteminin öğrenilmesi |
| 2. | Alçı malzemeye, şekillendirmeye ve kalıplamaya ilişkin teorik ve terminolojik bilgileri öğrenebilmesi |
| 3. | Verilen projelere uygun özgün tasarımlar yaratabilmesi |
| 4. | Proje tasarımından üretime geçiş yöntemlerini öğrenebilmesi |
| 5. | Modüler üretim biçimlerinin öğretilmesi ve uygulamasının gösterilmesi |
| 1. | Hazırlanan ders notları, teknik çizim kitaplar |
| 2. | Nafız Göğüs,Çinicilik ve Seramik Teknik Resmi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 1990, Ankara |
| 3. | Yunus Yılmazer, Alçı Şekillendirme Model Kalıp Ve Seramik Döküm Teknikleri, 2008, İstanbul |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Ödev | 2 | 1 | 15 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 1 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 96 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | |
OÇ-1 | 4 | ||||||||||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||