| 1. | Mimari dekoratif sanatlarda iç ve dış mekan dekorasyonunda teknoloji ve alanının gerektirdiği teknik beceri ve farklı disiplinleri mimaride harmanlama bilgi ve altyapısına sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak |
| 2. | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, edindiği teknikleri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
| 3. | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek |
| 4. | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak |
| 5. | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak |
| 6. | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak |
| 7. | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. |
| 8. | Ulusal ve dünya sanatı hakkında bilgi sahibi olma mesleki olanda kullanma bilgisine sahip olma |
| 9. | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak |
| 10. | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak |
| 11. | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
| 12. | Malzeme bilgisi ve teknolojisine sahip olma |
| 13. | Sanatsal süreci takip etme günümüz çağdaş sanatlarla bağlantı kurma ve yenilikçi tasarımlar üretme |
| 14. | Zanaatsal meslekleri öğrenip mimari alanda dekorasyona dönüştürme |
| 15. | Modüler üretim biçimiyle geniş yüzeyleri dekore etme imkanına sahip olmak |
| 16. | Kalıp alma teknikleri ve yöntemlerinin öğretilme becerisinin kazdırılması |
| 17. | Tasarımda fonksiyonellik ve işlevsellik bilincini edindirme |