Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Tüketici Davranışları
Ders Kodu: LGT263
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğrencilerin tüketici davranışlarını, nedenlerini, tüketici davranışlarına etki eden faktörleri, tüketim stratejilerini, tüketicilerin teğkileri ile tüketici psikolojisi hakkında bilgi edinmelerini sağlamak. Tüketiciler hakkında bilinmesi gerekenleri öğrenmek ve sahip olunacak verileri değerlendirerek tüketicilere daha iyi ve verimli hizmetleri üretmeyi amaçlamaktır.

Özet İçerik

Tüketici bilincine ilişkin temel kavramlar, Ekonomi işleyişi ve piyasa ekonomisinde tüketicinin yeri, Pazarlamada tüketici davranışlarının yeri ve önemi, Tüketici davranışların etkileyen psikolojik, sosyal, ekonomik faktörler, Life-style ve self-concept kavramlarının tüketici alışkanlıkları üzerindeki etkileri ve tüketici satın alma karar süreci, Tüketici bilinci ve ülkemizde tüketici haklarını korumaya yönelik yasa ve kuruluşlar, Çevre koruma ve tüketici bilinci, tüketici eğitim.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ayşenur ÖREN
Öğrenme Çıktıları
1.Tüketici davranışlarının temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramların pazarlama sürecindeki önemini açıklayabilme.
2.Tüketici karar verme sürecinin aşamalarını tanımlayabilme ve bu süreci farklı ürün/hizmet türlerine göre analiz edebilme.
3.Motivasyon, algı, tutum, öğrenme gibi psikolojik etkenlerin tüketici davranışı üzerindeki etkilerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme.
4.Kişilik, yaşam tarzı, benlik kavramı gibi bireysel farklılıkların satın alma tercihleri üzerindeki etkilerini analiz edebilme
5.Sosyal çevre, kültür ve alt kültür gibi dışsal faktörlerin tüketici davranışına olan etkilerini yorumlayabilme
6.Dijital ortamda değişen tüketici davranışlarını ve çevrimiçi alışveriş alışkanlıklarını inceleyebilme.
7.Tüketicinin satın alma sürecini ihtiyaç farkındalığından başlayarak satın alma sonrası davranışlara kadar açıklayabilme ve farklı durumlardaki satın alma süreçlerini karşılaştırabilme
8.Tüketicinin satın alma kararlarını etkileyen psikolojik, sosyal, kişisel ve dijital faktörleri analiz edebilme
9.Psikanalitik kuram çerçevesinde bilinçaltı unsurların tüketici kararlarına etkisini açıklayabilme.
10.Güncel tüketici trendlerini takip edebilme ve gelecekteki tüketici davranışlarına yönelik öngörülerde bulunabilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tüketici Davranışı; Yavuz Odabaşı/Gülfidan Barış, MediaCat Yayınları
2.Kişilik; Özcan Köknel, Altın Kitaplar Yayınevi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Tüketici davranışlarına giriş, temel kavramlar ve önemi
2. Hafta - Teorik
Tüketici karar verme süreci ve karar modelleri
3. Hafta - Teorik
Motivasyon ve ihtiyaçlar
4. Hafta - Teorik
Algılama süreci ve tüketici algısı
5. Hafta - Teorik
Öğrenme ve bellek süreçleri
6. Hafta - Teorik
Tutumlar, tutum geliştirme ve değiştirme
7. Hafta - Teorik
Kişilik, yaşam tarzı ve benlik kavramı
8. Hafta - Teorik
Sosyal etkiler: Aile, arkadaş grubu ve referans gruplar
9. Hafta - Teorik
Psikanalitik kuram: Id, ego, süperego ve bilinçaltının tüketici davranışlarına etkisi
10. Hafta - Teorik
Kültür, alt kültürler ve kültürlerarası tüketici davranışları
11. Hafta - Teorik
Tüketici satın alma davranışı ve türleri
12. Hafta - Teorik
Yeniliğin yayılması ve tüketicinin etkilenmesi
13. Hafta - Teorik
Tüketici tatmini, sadakati ve şikâyet davranışları
14. Hafta - Teorik
Tüketici trendleri ve geleceğe yönelik davranışsal öngörüler
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142028
Uygulamalı Ders142028
Ödev101313
Ara Sınav1112
Dönem Sonu Sınavı1314
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
OÇ-1
4
4
3
4
4
3
5
5
5
OÇ-2
4
4
4
4
3
5
5
5
5
OÇ-3
4
2
3
4
4
4
5
5
5
OÇ-4
4
2
3
4
4
4
5
4
4
OÇ-5
3
2
3
4
4
4
5
5
4
OÇ-6
4
5
5
4
4
4
5
5
4
OÇ-7
3
3
5
5
4
4
5
5
4
OÇ-8
3
4
5
5
4
4
5
5
5
OÇ-9
3
3
3
4
5
5
5
5
5
OÇ-10
4
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026