Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler
Ders Kodu: YYÖN209
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler ve iletişimin önemini anlatıp; kamuoyu, halkla ilişkiler, hedef kitle kavramlarının oluşumuna dair bilgi vermek ve kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını anlatmak.

Özet İçerik

Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler ve iletişimin önemi; kamuoyu, halkla ilişkiler, hedef kitle kavramlarının oluşumu, kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamaları.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Şerife Gökçen YANIK
Öğrenme Çıktıları
1.Halkla İlişkiler kavramı, işletmeler acısından sağladığı kazanımlar ve diğer bilim dallarıyla ilişkisini öğrenilmesini sağlar
2.Öğrencilerin halkla ilişkiler kavramının oluşum ve gelişim aşamalarını öğrenmeleri sağlanır
3.Sosyal sorumluluk kavramı çerçevesinde halkla ilişkilerin rolünün nasıl tanımlandığının öğrenilmesi sağlanır.
4.İşletmelerde örgüt kültürünün yerleştirilmesi ve pekiştirilmesinde halkla ilişkilerin rolünün öğrenilmesini sağlar
5.İşletmelerde kurumsal kimliğin, imajın nasıl yapılandırıldığı ve Kurumsal itibar kavramının nasıl oluştuğunun öğrenilmesini sağlar.
6.Halkla İlişkiler faaliyetlerine konu olan hedef kitlelerin belirlenmesi konusunda bilgi sağlar.
7.Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçlarının tanımlanmasını sağlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Pınar Eraslan Yayınoğlu(2007), Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler, 2.Basım, Birsen Yayınevi, İstanbul.
2.Hüseyin Dikme (2012), Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Uygulamaları, Yalın Yayıncılık, İstanbul.
3.3-Zeyyat Sabuncuoğlu (2008). Halkla İlişkiler, 9. Baskı, Alfa Aktüel Yay. Bursa.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
İşletmelerde Halkla İlişkilerin Tanımı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
2. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Kavramıyla İlişkili Kavramlar
3. Hafta - Teorik
Sosyal sorumluluk ve Halkla İlişkiler Kavramı
4. Hafta - Teorik
Örgüt Kültürü ve Halkla İlişkiler Kavramı
5. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler ve Etkin İletişim
6. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde İzlenen Temel Amaçlar ve İlkeler
7. Hafta - Teorik
Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Kurumsal İmaj
8. Hafta - Teorik
Kurumsal İtibar
9. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Sürecinin Aşamaları
10. Hafta - Teorik
İşletmelerde Halkla İlişkiler Birimlerinin Örgütlenmesi
11. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler Yönetimi
12. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
13. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları
14. Hafta - Teorik
Halkla İlişkiler ve Etik İlişkisi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav1011
Dönem Sonu Sınavı1011
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)44
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
1
1
2
1
2
3
OÇ-2
1
1
2
1
2
3
OÇ-3
1
1
2
1
2
3
OÇ-4
1
1
2
1
2
3
OÇ-5
1
1
2
1
2
3
OÇ-6
1
1
2
1
2
3
OÇ-7
1
1
2
1
2
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026