
| Ders Kodu | : LGT224 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin amacı, lojistik faaliyetlerin çevresel etkilerini azaltmaya yönelik sürdürülebilir ve çevre dostu yaklaşımların teorik temellerini aktarmak ve öğrencilerin, yeşil lojistik uygulamaları ile çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavramalarını sağlamaktır. Ders kapsamında, karbon ayak izinin azaltılması, enerji verimliliği, geri dönüşüm, alternatif taşıma modları ve yeşil tedarik zinciri yönetimi gibi konular ele alınarak, öğrencilerin sürdürülebilir lojistik stratejileri geliştirme yetkinlikleri artırılacaktır.
Bu ders, sürdürülebilirlik ve yeşil lojistik kavramlarını çağdaş tedarik zinciri yönetimi bağlamında kapsamlı bir şekilde ele almayı amaçlamaktadır. Ders, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarının temelleriyle başlamakta; ardından sürdürülebilirliğin çevresel, ekonomik ve sosyal olmak üzere üç temel boyutu detaylı biçimde incelenmektedir. Kurumsal sürdürülebilirlik anlayışı ve işletmelerin bu süreci stratejik hedefleriyle nasıl bütünleştirdikleri de ders kapsamında ele alınmaktadır. Devamında, sürdürülebilir kalkınma sürecinde yeşil lojistik yönetiminin rolü, yeşil tedarik zinciri yönetimi, performans ölçüm yöntemleri ve çevresel açıdan duyarlı tedarikçi seçimi gibi konular işlenmektedir. Yeşil lojistik ile tersine lojistik arasındaki ilişki ve yeşil tersine lojistik faaliyetleri ayrıntılı olarak değerlendirilmektedir. Dersin ilerleyen bölümlerinde; yeşil üretim, yeşil dağıtım, yeşil paketleme ve yeşil pazarlama gibi yeşil lojistik uygulamalarının temel bileşenleri ele alınmakta; bu uygulamaları etkileyen faktörler analiz edilmektedir. Son haftalarda ise, Türkiye’de ve dünyada yürütülen yeşil lojistik uygulamaları örnekler ve vaka analizleriyle birlikte karşılaştırmalı olarak incelenerek, öğrencilere teorik bilgilerin pratik yansımalarını görme imkânı sunulmaktadır.
| Öğr. Gör. Ayşenur ÖREN |
| 1. | Sürdürülebilirlik kavramının kökenini, tanımını ve temel ilkelerini açıklayabilir. |
| 2. | Sürdürülebilirliğin üç boyutunu (çevresel, ekonomik ve sosyal) tanımlayabilir ve ayırt edebilir. |
| 3. | Yeşil lojistik ve yeşil tedarik zinciri yönetimi kavramlarını tanımlayabilir ve uygulama alanlarını analiz edebilir. |
| 4. | Yeşil lojistik stratejilerini etkileyen iç ve dış faktörleri analiz edebilir. |
| 5. | Dünya ve Türkiye’den örnekler üzerinden sürdürülebilir lojistik uygulamalarını karşılaştırabilir ve değerlendirebilir. |
| 1. | Erdal, M. ve Saygılı, M.S. (2020). Lojistikte Sürdürülebilirlik ve Çevre Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-402-876-5 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 0 | 28 |
| Ödev | 7 | 2 | 0 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 0 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 0 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 52 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | |||
OÇ-2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | |||
OÇ-3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||
OÇ-4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | |||
OÇ-5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | |