Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Elektronik Pazarlama
Ders Kodu: LGT261
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 1
Uyg.: 1
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğrencinin, işletmenin ürün ve satış stratejilerine göre e-pazarlama müşterilerini belirleyebilmesini; müşteri özelliklerine göre internet üzerinden veri tabanı oluşturarak pazarlama/satış stratejilerinin oluşturulmasına yardımcı olabilmesini, işletmenin pazarlama strateji ve politikaları ile müşteri özelliklerine göre, e-satış yapabilmesini, işletme, pazar ve teknolojik gelişmelere göre web sayfasında satış bölümü ile ilgili güncellemeleri yaptırabilmesini sağlamaktır.

Özet İçerik

Elektronik pazarlamaya giriş, e-iş, e- ticaret ve e-pazarlama kavramları, internet üzerinde pazarlamanın gelişimi ve internette pazarlamaya geçiş, internette pazarlar, elektronik pazarlamada pazarlama süreci, elektronik pazarlamada hedef pazar stratejileri e-pazarlamada ürün/hizmet kararları ve fiyat, e-pazarlamada tutundurma kararları ve dağıtım, internet üzerinde pazarlama stratejisinin oluşturulması, internet üzerinde alışveriş, elektronik ödeme sistemleri, internet ortamında tüketicinin korunması, internet üzerinde pazarlama araştırması, internet üzerinde reklam, internet üzerinde reklamın temel kuralları ve üstünlükleri.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Saıd NADEEM
Öğr. Gör. Ayşenur ÖREN
Öğrenme Çıktıları
1.E-Pazarlama faaliyetlerini kavrayabilme
2.E-Pazarlama araçlarını uygulayabilme
3.E-Pazarlama mevzuatını analiz edebilme
4.E-Pazarlama unsurlarını tanımlayabilme
5.E- Pazarlama işleyişini tasarlayabilme
6.E-Pazarlama müşteri profilini analiz edebilme
7.E-Pazarlama problemlerini çözümleyebilme
8.E-Pazarlama gelişmelerini uygulayabilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Fatih ÖNCÜ, E-Pazarlama, Literatür Yayınları, 2004.
2.İbrahim KIRÇOVA, İnternette Pazarlama, Beta Basım Yayım Dağıtım, 2008
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
İnternet kavramı, iletişim ve pazarlamada rolü
2. Hafta - Teorik
E-Pazarlama unsurları
3. Hafta - Teorik
İnternet üzerinden veri tabanı oluşturma
4. Hafta - Teorik
İnternette pazarlama stratejileri
5. Hafta - Teorik
Müşteri profilini ve ihtiyaçlarını veri tabanları aracılığıyla belirleme
6. Hafta - Teorik
Müşteri profilini ve ihtiyaçlarına uygun pazarlama stratejileri
7. Hafta - Teorik
Rekabet analizi ve E-Pazarlama stratejileri
8. Hafta - Teorik
E-Pazarlama da ortaya çıkan problemler
9. Hafta - Teorik
Ara Sınav
10. Hafta - Teorik
Web sayfasında satış bölümü ile ilgili güncelleştirmeler
11. Hafta - Teorik
E-Pazarlama da pazarlama unsurlarının test edilmesi
12. Hafta - Teorik
Web sayfasında satış bölümü ile ilgili stratejilerin oluşturulması
13. Hafta - Teorik
Web sayfasında satış bölümü ile ilgili stratejilere gore pazarlama unsurları
14. Hafta - Teorik
E-Pazarlamada müşteri memnuniyeti
15. Hafta - Teorik
Genel Tekrar
16. Hafta - Teorik
Final Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142028
Uygulamalı Ders142028
Ödev101313
Ara Sınav1112
Dönem Sonu Sınavı1314
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
OÇ-1
5
5
5
4
5
OÇ-2
5
5
5
4
4
OÇ-3
5
5
5
4
4
OÇ-4
5
5
5
4
5
OÇ-5
5
5
5
4
5
OÇ-6
5
4
5
4
5
OÇ-7
5
5
5
4
4
OÇ-8
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu