Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlama İlkeleri
Ders Kodu: İDT251
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini amaçlamaktadır

Özet İçerik

Pazarlama anlayışının gelişimine katkı sağlama, pazarlama çevresinin analizi, hedef pazar seçimi, ürün kararları, fiyatlama stratejileri, pazarlama kanalı

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Emine KARAKUŞ BAŞLAR
Öğrenme Çıktıları
1.İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak
2.Pazarlama çevresini analiz etmek
3.Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak
4.Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak
5.Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak
6.İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek
2. Hafta - Teorik
Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek
3. Hafta - Teorik
Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek
4. Hafta - Teorik
Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak
5. Hafta - Teorik
Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak
6. Hafta - Teorik
Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak
7. Hafta - Teorik
Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma
8. Hafta - Teorik
Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak
9. Hafta - Teorik
Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak
10. Hafta - Teorik
Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
11. Hafta - Teorik
Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
12. Hafta - Teorik
Pazarlama kanallarını belirlemek
13. Hafta - Teorik
Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak
14. Hafta - Teorik
Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Ödev103030
Okuma103636
Ara Sınav110212
Dönem Sonu Sınavı115419
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
4
OÇ-2
4
OÇ-3
4
OÇ-4
4
OÇ-5
4
OÇ-6
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026