
| Ders Kodu | : BDT210 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı uygulamalarla tüm tasarım aşamalarını öğrencilere güncel verileri kullanarak aktarmak. Adobe Photoshop Illustrator ve Indesign programlarını kullanarak görsel iletişim, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Grafik tasarım programlarını kullanarak basılı ve dijital medya tasarımları uluşturmak.
| Öğr. Gör. Mehmet ŞEN |
| 1. | Tasarım yapabilme |
| 2. | Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma |
| 3. | Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme. |
| 4. | Estetik bir bakış açısına sahip olma |
| 5. | Tasarım için gerekli program ve yazılımları kullanabilme |
| 6. | Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
| 1. | (Textbook) İletişim Ve Grafik Tasarım, Yazar: Emre Becer Isbn: 9789757501091 Grafik Tasarımın Temelleri, Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose, Çevirmen: Mehmet Emir Uslu, Isbn: 9789750406157 |
| 2. | (Other References) Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Ödev | 6 | 2 | 1 | 18 |
| Laboratuvar | 1 | 0 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 96 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 5 | |||||||||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | ||||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||||||
OÇ-4 | 3 | 3 | ||||||||||||
OÇ-5 | 3 | |||||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||||||