Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Grafik Tasarım
Ders Kodu: BDT210
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 1
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı uygulamalarla tüm tasarım aşamalarını öğrencilere güncel verileri kullanarak aktarmak. Adobe Photoshop Illustrator ve Indesign programlarını kullanarak görsel iletişim, yaratıcı düşünme ve tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Özet İçerik

Grafik tasarım programlarını kullanarak basılı ve dijital medya tasarımları uluşturmak.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Mehmet ŞEN
Öğrenme Çıktıları
1.Tasarım yapabilme
2.Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma
3.Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme.
4.Estetik bir bakış açısına sahip olma
5.Tasarım için gerekli program ve yazılımları kullanabilme
6.Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.(Textbook) İletişim Ve Grafik Tasarım, Yazar: Emre Becer Isbn: 9789757501091 Grafik Tasarımın Temelleri, Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose, Çevirmen: Mehmet Emir Uslu, Isbn: 9789750406157
2.(Other References) Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılap.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Derse giriş, dönem projelerinin gözden geçirilmesi, değerlendirme ölçütlerinin anlatılması
2. Hafta - Teorik & Uygulama
Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Proje briefinin verilişi, görsel öğelerin belirlenmesi ve dengeli kompozisyon oluşturma denemeleri
3. Hafta - Teorik & Uygulama
Proje1: Kesit-Plan-Kompozisyon, Afiş Tasarımı Hazırlanan görsel kompozisyona uygun etkinlik konseptinin belirlenerek, bilgi içerikleri eklenmiş halde, afiş tasarımlarının tamamlanması.
4. Hafta - Teorik
Proje 1’in Teslimi, sunum, değerlendirme
5. Hafta - Teorik & Uygulama
Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Proje briefinin verilişi, teorik anlatım, görsel araştırmalar, referans görsellerin ve yayınevi marka fikrinin tartışılması, ilk eskizlerin oluşturulması
6. Hafta - Teorik & Uygulama
Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Belirlenen fikir eskizlerinin dijital ortamda canlandırılması, tasarımların olgunlaştırılması
7. Hafta - Teorik & Uygulama
Proje 2: Yayınevi Logo Tasarımı Logo Tasarımlarının tamamlanması. Hedef kitle ve görsel temaya uygun sunum paftaları hazırlanması
8. Hafta - Teorik
Proje 2’in Teslimi sunum, değerlendirme Workshop: “Kurumsal kimlik Tasarımı”
9. Hafta - Teorik & Uygulama
Proje 3: Kurumsal kimlik Tasarımı “Marka Kimliği” ve “Hedef Kitle Stratejilerine” uygun özgün görsel dilin belirlenmesi, kurumsal kimlik için fikir eskizlerinin görüşülmesi
10. Hafta - Teorik & Uygulama
Proje 3: Kurumsal kimlik Tasarımı Eskizlenen logo tasarımlarının dijital üretimi
11. Hafta - Teorik & Uygulama
Proje 3: Kurumsal kimlik tasarımlarının materyallere uygulanıp tamamlanması
12. Hafta - Teorik
Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme
13. Hafta - Teorik
Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme
14. Hafta - Teorik
Proje 3’ün Teslimi sunum, değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Uygulamalı Ders140114
Ödev62118
Laboratuvar1044
Ara Sınav1112
Dönem Sonu Sınavı1112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)96
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
OÇ-1
5
OÇ-2
3
3
OÇ-3
OÇ-4
3
3
OÇ-5
3
OÇ-6
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026