Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Halkla İlişkiler Uygulamaları
Ders Kodu: HİT201
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 1
Kredi: 4
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Mesleki eğitim alanındaki kuramsal bilgileri, tartışmalarla derinleştirilen gerçek iş hayatından alınan vaka çalışmaları ile öğrenir.

Özet İçerik

Özel şirketler, sendikalar, belediyeler, sivil toplum kuruluşları, hastaneler, medya ve kamu kuruluşlarındaki öğrencilere vaka çözümleri göstermek.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Esin ÇINAR
Öğrenme Çıktıları
1. Medya ilişkilerinin tanıtılması
2. Halkla ilişkiler tekniklerinin irdelenmesi
3. Örneklerle halkla ilişkiler uygulaması yapmak
4. Örneklerle halkla ilişkiler uygulaması yapmak
5.Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitlenin öneminin bellirtilerek iyi bir meslek elamanı yetiştirmek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Zeyyat SAbuncuoğlu, Aktüel Yayınları, 2007.
2. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Öztürk Yüksel, Seçkin Yayıncılık, 2004.
3. Halkla İlişkiler, Yüksel Ertekin, Yargı Yayınevi, Ankara, 2000.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler
2. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle
3. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerin Görevleri ve kullanıla araçlar Tanımada kullanılan yöntem, Halkla ilişkiler görevleri ve kullanılan araçlar Tanıma/Tanıtma yöntem ve teknikler
4. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde çalışanların basın hakkında bilmesi gerekenler
5. Hafta - Teorik
Basın bildirileri/basın bültenleri
6. Hafta - Teorik
Basına Yönelik Organizasyonlar ve organizasyon planlarken dikkat edilmesi gereken noktalar
7. Hafta - Teorik
Sergi ve Fuarlar, Özel durumlar için basına yönelik halkla ilişkiler çalışmaları
8. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde konuşma ve konuşmacı
9. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde iletişim stratejilerine uygun kampanya hazırlığı
10. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde iletişim stratejilerine uygun kampanya hazırlığı
11. Hafta - Teorik
Kampanya süreci ve uygulama örnekleri
12. Hafta - Teorik
Kampanya süreci ve uygulama örnekleri
13. Hafta - Teorik
Kampanya süreci ve uygulama örnekleri
14. Hafta - Teorik
Kampanya süreci ve uygulama örnekleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ödev52010
Dönem Ödevi62012
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-2
OÇ-3
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-4
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026