Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Medya Planlama
Ders Kodu: HİT209
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilere, medya planlamasının tanımı yapılarak, medya planlama faaliyetleri, medya araçlarının medya planlamasındaki rolü konularında uygulamaya yönelik kavramların öğretilmesidir. Medya, reklam ve tüketici arasındaki ilişki, medya planlamacısının bu ilişkideki rolü bu derste incelenecek konular içerisindedir.

Özet İçerik

Bu ders kapsamında, Medya Planlamasına Giriş, Medya, Reklam Tüketici Arasındaki İlişki, Medya Planlama Faaliyetleri, Medya Planlamasında Kullanılan Kavramlar, Yeni Planlama Modelleri, Medya Planının Organizasyonu başlıklı konular işlenecektir. Bu derste öğrenci medya araştırması, planlaması ve satın almasını öğrenmektedir. Hedef, pazar analizi, araştırma teknikleri, medya ve araçlarının analizi, satın alma teknikleri, görüşme yapma ve bilgisayar uygulamaları bu dersin kapsadığı konular arasındadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Elçin BAŞOL
Öğrenme Çıktıları
1.Reklam medya planı ve stratejik bakış açısının tanımlanarak kavranması
2.Reklam medya planlama süreci elemanları ve bu elemanların özelliklerinin kavranması
3. Bir reklam medya planı tasarlanması
4.Rapor hazırlama ve sunum yapabilme
5.medya planlama uygulaması gerçekleştirebilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Medya Planlaması, Bilgel Başal, Çantay Kitabevi İstanbul, 1998
2.2. Medya Planlama, A. Barban, Epilson Yayınları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Pazarlama ve medya ile ortam ve araç kavramlarının tanımlanarak sürecin genel işleyişinin aktarımı
2. Hafta - Teorik
Medya planlama kavramının tanımlanması. İletişim kampanyalarında bütünsel etkinin yaratılarak hedeflere erişimde medya planlama sürecinin rol ve öneminin kavranması
3. Hafta - Teorik
Reklam kampanya planında medya planının rolünün tanımlanması. Reklam medya planlama sürecinin basamaklarının açıklanarak aralarındaki ilişkinin kavranması
4. Hafta - Teorik
Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde medya Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde medya planının; değişim, veri tabanlı yönetimin bileşenleri ve etkisi, bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri, tüketici, kampanya hedefleri bağlamında kavranması
5. Hafta - Teorik
Stratejik medya planı bileşeni olarak erişim; erişim türleri, erişim belirleme stratejileri, erişim değeri hesaplama yöntemleri, erişim belirleme sürecinde bütünsel etkinlik kriterleri
6. Hafta - Teorik
Stratejik medya planı bileşeni olarak frekans; frekans düzeyinin belirlenmesi ve seviye belirlemede etkin faktörler, frekans değeri belirleme yöntemleri ve hesaplamalar, frekans belirleme sürecinde bütünsel etkinlik kriterleri
7. Hafta - Teorik
Stratejik medya planı bileşeni olarak; yoğunluk, devamlılık, uçuş ve nabız taktik belirleyicileri, taktik belirleme yöntemleri, taktiksel farklılaşmanın medya planının başarısına etkisinin kritize edilmesi.
8. Hafta - Teorik
Rapor hazırlama ve sunum
9. Hafta - Teorik
Reklam ortamlarının yapısal özellikleri ve medya planlama sürecindeki belirleyici rolleri; Basın, Yayın, Basılı, Yeni ve Alternatif Reklam Ortamları
10. Hafta - Teorik
Medya planlama sürecinde reklam ortamları seçim kriterleri; medya değerinin tespiti, erişim ve maliyet etkinliğinin hesaplanması, stratejik baskılar ve çözümlerin aktarımı. Medya planlama sürecinde kullanılan bilgisayar programlarının aktarımı
11. Hafta - Teorik
Medya planlama sürecinde ölçme ve değerlendirme; ölçümleme kriterleri, ölçümleme araçları, değerlendirmede kullanılan kavramların aktarımı
12. Hafta - Teorik
Medya planlama modellerinin teorik ve pratik bağlamda aktarımı, medya planı akış çizelgeleri ve hazırlanması, örnek medya planlarının sunumu.
13. Hafta - Teorik
Bir brief üzerinden öğrencilere reklam kampanya medya planı basamaklarının uygulatılması
14. Hafta - Teorik
Örnek bir reklam kampanyasından hareketle rekabet avantajı yakalanmasına yönelik alternatif medya planlama çalışması yaptırılması
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ara Sınav1314
Dönem Sonu Sınavı1314
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-2
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-3
OÇ-4
OÇ-5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026