Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Halkla İlişkiler I
Ders Kodu: HİT103
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 1
Kredi: 4
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğrencilere halkla ilişkiler alanını tanıtmayı ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Özet İçerik

Temel kavramlar, tarihsel gelişim, halkla ilişkiler kuramları, halkla ilişkiler uygulamaları, propaganda, basın bülteni, halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, kriz yönetimi, algı yönetimi, itibar yönetimi

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Elçin BAŞOL
Öğrenme Çıktıları
1.Halkla ilişkiler uzmanlığının gereklerini tanıtmak
2.Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan işlevleri
3.Kuruluşlarda Halkla İlişkileri için geçerli olan ilke ve kuralları belirtmek
4.Halkla İlişkiler etkinliklerini belirlemek
5. Halkla ilişkilerle bağlantılı olarak çeşitli kuramları tartışabilmek
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.1. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Zeyyat SAbuncuoğlu, Aktüel Yayınları, 2007.
2.2. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Öztürk Yüksel, Seçkin Yayıncılık, 2004.
3.3. Halkla İlişkiler, Yüksel Ertekin, Yargı Yayınevi, Ankara, 2000.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Halkla ilişkiler tanımı ve tarihsel gelişimi Halkla ilişkiler tanımı ve tarihsel gelişimi
2. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilere yakın kavramlar(tanıtım,insan ilişkileri,
3. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilere yakın kavramlar (Pazarlama,ve Reklamcılık)
4. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilere yakın kavramlar (Kurumsal reklamcılık)
5. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilere yakın kavramlar(lobicilik)
6. Hafta - Teorik
Halkla İlişkilerde izlenen amaçlar, İşletmelerde halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler,
7. Hafta - Teorik
İşletmelerde halkla ilişkiler bölümünün faaliyetleri, Halkla ilişkiler uzmanlarında ve iş yerinde bulunması gereken özellikler
8. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde etkin iletişimin rolü
9. Hafta - Teorik
İşletmelerde Halkla İlişkiler Programının geliştirilmesi, Bilgi toplama yöntemleri
10. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerin örgütlenmesi, İşletmelerde halkla ilişkiler yöneticisinin sorumlulukları
11. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde planlama, planlama tipleri
12. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde planlama, yürütme ve denetim
13. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde hedef kitle Kuruluş içi/ Kuruluş dışı
14. Hafta - Teorik
Halkla ilişkilerde hedef kitle Kuruluş içi/ Kuruluş dışı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Uygulamalı Ders140114
Dönem Ödevi1101
Ara Sınav1314
Dönem Sonu Sınavı1314
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)79
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
4
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
OÇ-2
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-3
5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
OÇ-4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-5
4
4
5
4
4
4
5
4
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026