
| Ders Kodu | : İPZ110 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Pazarlama teori ve kavramlarını gerçek durumlara ve mevcut olaylara uygulama yetkinliği geliştirmesi, Pazarlama karar vermede analitik ve kritik düşünmeyi uygulayabilmesi, Büyük firmalarda pazarlamanın rolünü anlayabilmesi, Kalitatif ve kantitatif unsurları birleştiren pazarlama planları geliştirmesi, Pazarlama ile ilgili karar vermede etik düşünmeyi kullanması amaçlanmaktadır.
Bu ders öğrencilerin hem kâr amacı güden hem de kâr amacı gütmeyen firmalarda stratejik pazarlama sorunları ile ilgili becerilerini geliştirmeye olanak sağlar. Odak noktası, tüketici ve çevre analizleri üzerinde durularak stratejik pazarlama planları için bir çerçeve geliştirilmesidir. Bu doğrultuda, Pazar bölümlendirme, ürün konumlandırma, pazara cevap verebilme ve rekabet tepkileri geliştirme tanımlanacaktır. Fiyatlandırma, dış kaynak kullanımı ve tanıtım gibi pazarlamanın çeşitli yönleriyle ilgili firmaların faaliyetleri vaka çalışmaları ile canlandırmak için kullanılacaktır.