
| Ders Kodu | : TABİ299 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.
| Öğr. Gör. Nermin YALÇİN |
| 1. | Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. |
| 2. | Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. |
| 3. | Anayasal haklarını kullanır. |
| 4. | Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterir. |
| 5. | Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. |
| 6. | Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. |
| 7. | Çevresindekileri demokrasi ve insan hakları konusunda bilinçlendirir. |
| 8. | Ülkemizdeki anayasacılık hareketlerini özetler. |
| 9. | Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. |
| 10. | Etkin yurttaşlık bilinciyle hareket eder. |
| 11. | Demokrasi ve insan hakları ile ilgili öğrendiklerini alanıyla ilişkilendirir. |
| 12. | Üzerine düşen sorumlulukları hakkıyla yerine getir. |
| 13. | İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
| 1. | Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi. |
| 2. | Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık. |
| 3. | Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 3 | 5 | 0 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 0 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 1 | 16 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 2 | ||||||||||||||
OÇ-2 | 2 | ||||||||||||||
OÇ-3 | 2 | ||||||||||||||
OÇ-4 | 2 | ||||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||||
OÇ-6 | |||||||||||||||
OÇ-7 | |||||||||||||||
OÇ-8 | |||||||||||||||
OÇ-9 | |||||||||||||||
OÇ-10 | |||||||||||||||
OÇ-11 | |||||||||||||||
OÇ-12 | |||||||||||||||
OÇ-13 | |||||||||||||||