Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Perakende Yönetimi
Ders Kodu: İPZ204
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Öğrencilerin zorunlu stajlarını Adnan Menderes Üniversitesi Sultanhisar Meslek Yüksekokulu öğrenci staj yönergesindeki kurallara göre belirtilen sürede (30 iş günü) ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Bu ders öğrencilerin günümüzdeki perakendecilik sektörünü öğrenmesini sağlamaktadır. Önceden belirlenmeyen ve bütünleşmiş edilmeyen bir stratejiyle çalışan firmalar değişen dünyaya ayak uyduramazlar ve boşuna çabalamış olurlar. Bu ders stratejik karar verme yaklaşımını tanıtarak perakendecilerin günümüzün değişen karmaşık perakendecilik ortamında nasıl planlama yapmasını, nasıl adaptasyon sürecinden geçmesi gerektiğini göstermektedir. Hedef müşteri kitlesini belirleme, bilgi toplama, mağaza yeri seçme, perakendecilik şirketini yönetme, ticaret yönetimi, fiyatlandırma ve müşteri ilişkileri konularına odaklanmaktadır.

Özet İçerik

Perakende işletmeleri tanımak, özelliklerini bilmek, sınıflandırmak, işetmelerde mağaza düzeni, ürün çeşitlendirmesi, müşteri yaklaşımları, müşteri itirazları, fiyat söyleme ve belirleme konuları verilir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Temur KURTASLAN
Öğrenme Çıktıları
1.Perakende işletmelerini tanır, sınıflar ve özelliklerini bilir
2.Bu tür işletmelerde ürün çeşitliliği, fiyat ayarlaması ve müşteri ilişkileri boyutlarına hakim olur
3.Perakendecilik işletmelerindeki iletişim yöntemlerini tanır ve kendi yöntem ve tarzını oluşturur
4.Öğrendiklerini uygulamaya döker
5.Perakende iletişim programının planlanması konusunda katkı sağlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Öğretim Elemanı Ders Notları
2.AYDIN, K., Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım
3.Perakende Mağaza Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve yer türlerini saptamak
2. Hafta - Teorik
Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak
3. Hafta - Teorik
Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek
4. Hafta - Teorik
Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek
5. Hafta - Teorik
Perakendeci işletmenin finansal bilgilerini elde etmek
6. Hafta - Teorik
Perakendeci işletmenin finansal bilgilerini elde etmek
7. Hafta - Teorik
Kategori yönetiminin oluşturulmasına katkıda bulunmak
8. Hafta - Teorik
Ürün çeşitlendirme planlama sürecine katkıda bulunmak
9. Hafta - Teorik
Perakende satın alma sistemlerini saptamak
10. Hafta - Teorik
Perakende satın alma sistemlerini saptamak
11. Hafta - Teorik
Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak
12. Hafta - Teorik
Perakendeci işletmenin iletişim yöntemleri ve bütçesini belirlemek
13. Hafta - Teorik
Perakende iletişim programının planlanması konusunda katkı sağlamak
14. Hafta - Teorik
Örnek Olay
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders143384
Ödev25010
Ara Sınav112113
Dönem Sonu Sınavı117118
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
PÇ-15
OÇ-1
5
5
3
3
OÇ-2
5
4
4
4
4
3
OÇ-3
5
5
5
3
OÇ-4
5
5
4
5
OÇ-5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026