Ders Kodu | : AI103 |
Ders Türü | : Zorunlu |
Ders Grubu | : Önlisans |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 2 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 2 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 2 |
Öğrencileri, Türk modernleşme süreci hakkında bilgilendirmek ve bu doğrultuda şekillenen Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda bilinçlendirerek, başta Atatürk olmak üzere Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunda rol oynayan kişileri ve mücadelelerini, Türk Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyetinin temel felsefesini anlatmak ve böylece insan haklarına ve toplumsal değerlere saygılı bireyleri topluma kazandırmak.
Bu derste Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi dersinin amacı ve inkılap kavramı, Osmanlı Devleti'nin yıkılışını ve Türk inkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış, Osmanlı Devleti'nin parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, işgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa'nın tepkisi, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı, kongreler yoluyla teşkilatlanma, Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli. T.B.M.M.'nin açılması ve İstiklal Savaşı'nın yönetimini ele alması, Sakarya Savaşına kadar Milli Mücadale, Sakarya Savaşı ve Büyük Taaruz, eğitim ve kültür alanında Milli Mücadele, sosyal ve iktisadi alanda Milli Mücadele ve Mudanya'dan Lozan'a. Kadarki süreç işlenecektir.
Öğr. Gör. Banu BERBER BABALIK |
Öğr. Gör. Coşkun TÜRKAN |
Öğr. Gör. Çiğdem BUDAK |
Öğr. Gör. Derya DÜNDAR |
Öğr. Gör. Derya GENÇ ACAR |
Öğr. Gör. Dilek AKALIN |
Öğr. Gör. Fatma TOMBAK |
Öğr. Gör. Gülten SAVRAN |
Öğr. Gör. Mesude ÖZDİLLİ |
Öğr. Gör. Mutlu ADAK |
Öğr. Gör. Seda SARIKAYA SARİDEMİR |
1. | İnkılâp Tarihi ile ilgili kavramları bilmek. |
2. | Türk İnkılâbının doğru bir şekilde anlaşılmasını sağlamak |
3. | Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirme birikimini sağlamak. |
4. | Türk modernleşmesinin dinamiklerini kavramak. |
5. | Ulusal değerlerle evrensel değerlerin sentezini yapabilme yetisi kazandırmak. |
6. | Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş felsefesini kavrayabilmek. |
1. | 1. Ergün Aybars Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, |
2. | 2. Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, Cilt I, II, III ve IV |
3. | 3. Mevlüt Çelebi, Türk İnkılâp Tarihi, Cilt I - II |
4. | 5. Bernard Lewıs, Modern Türkiye’nin Doğuşu |
5. | 7. E. Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi |
6. | 6. Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma |
7. | Kemal Arı, Türk Devrim Tarihi |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %100 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 0 | 28 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 2 | 16 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 44 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 4 | ||||||||||||||
OÇ-2 | 4 | ||||||||||||||
OÇ-3 | 5 | ||||||||||||||
OÇ-4 | 5 | ||||||||||||||
OÇ-5 | 5 | ||||||||||||||
OÇ-6 | 5 | ||||||||||||||