Ders Kodu | : AI104 |
Ders Türü | : Zorunlu |
Ders Grubu | : Önlisans |
Eğitim Dili | : Türkçe |
Staj Durumu | : Yok |
Teori | : 2 |
Uyg. | : 0 |
Kredi | : 2 |
Laboratuvar | : 0 |
AKTS | : 2 |
Türkiye Cumhuriyeti’nin Atatürk İlke ve İnkılâpları üzerinde nasıl şekillendiğini ve Atatürk’ün Türk milleti için seçmiş olduğu “Muasır Medeniyetler Seviyesine” ulaşma hedefinin önemini kavratmak, inkılâplar sürecini değerlendirerek gelecek kuşaklara aktarılmasını sağlamak ve Türk modernleşme sürecini ortaya koymak
Bu derste Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi dersinin amacı ve inkılap kavramı, Osmanlı Devleti'nin yıkılışını ve Türk inkılabını hazırlayan sebeplere toplu bakış, Osmanlı Devleti'nin parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, işgaller karşısında memleketin durumu ve Mustafa Kemal Paşa'nın tepkisi, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı, kongreler yoluyla teşkilatlanma, Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli. T.B.M.M.'nin açılması ve İstiklal Savaşı'nın yönetimini ele alması, Sakarya Savaşına kadar Milli Mücadale, Sakarya Savaşı ve Büyük Taaruz, eğitim ve kültür alanında Milli Mücadele, sosyal ve iktisadi alanda Milli Mücadele ve Mudanya'dan Lozan'a. Kadarki süreç işlenecektir.
Öğr. Gör. Banu BERBER BABALIK |
Öğr. Gör. Coşkun TÜRKAN |
Öğr. Gör. Çiğdem BUDAK |
Öğr. Gör. Derya DÜNDAR |
Öğr. Gör. Derya GENÇ ACAR |
Öğr. Gör. Dilek AKALIN |
Öğr. Gör. Fatma TOMBAK |
Öğr. Gör. Gülten SAVRAN |
Öğr. Gör. Mesude ÖZDİLLİ |
Öğr. Gör. Mutlu ADAK |
Öğr. Gör. Seda SARIKAYA SARİDEMİR |
1. | Cumhuriyet ve Demokrasi hakkında bilgi sahidir. |
2. | Cumhuriyet Dönemi iç ve dış politika konusunda bilgi sahibidir. |
3. | Türk İnkılâbının felsefesi hakkında bilgi sahibidir. |
4. | Siyasal ve Sosyal alanda yapılan İnkılâplar hakkında bilgi sahibidir |
5. | Türk modernleşmesi hakkında bilgi sahibidir. |
1. | Ergün Aybars Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, |
2. | Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, Cilt I, II, III ve IV |
3. | Mevlüt Çelebi, Türk İnkılâp Tarihi, Cilt I - II |
4. | Bernard Lewıs, Modern Türkiye’nin Doğuşu |
5. | Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma |
6. | E. Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi |
7. | Kemal Arı, Türk Devrim Tarihi |
Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %100 |
Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|---|
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 0 | 28 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 2 | 16 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 44 |
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | |||||||
OÇ-2 | |||||||
OÇ-3 | |||||||
OÇ-4 | 4 | ||||||
OÇ-5 | 4 | ||||||