
| Ders Kodu | : MKE155 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Standardizasyonun önemini ve faydalarını kavrayabilme, ulusal ve uluslar arası standardizasyon kuruluşlarını tanıyabilme, kalite ve kalite kavramlarını açıklayabilme, kalite güvencenin önemini kavrayabilme, endüstriyel gelişmelere bağlı olarak gelişen kalite kontrol sistemleri içerisinde kullanılan önemli bir teknik olan İstatistik Kalite Kontrol'ün temel ilkelerini kavrayabilme, uygulamalarını yapabilme amaçlanmıştır.
Kalite Kavramı, Standart ve Standardizasyon, Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, Üretimde kalite kontrolü, Muayene ve örnekleme, Muayene ve örnekleme, Toplam kalite kontrol, Toplam Kalite Kontrol, Kontrol Diyagramları, İstatistiksel Dağılımlar.
| Öğr. Gör. Ali BÜYÜKMERT |
| 1. | Yöntemin test varsayımlarını öğretir ve uygular. |
| 2. | Modelin testlerinin önemini anlatır ve uygulatır. |
| 3. | Çoklu regresyon modellerini tahmin eder ve uygular. |
| 4. | Gerçek bir ortamda uygulama yeteneğini kazandırır ve uygular. |
| 5. | Süreç anlizi ve Kalite kontrolü, istatistiksel kalite kontrol araçları ve bunların uygulaması ile istatistiksel olarak öğrenir ve uygular. |
| 1. | Üretimde Kalite Kontrol ders notları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 5 | 0 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |