Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sağlık Sisteminde Kalite ve Akreditasyon
Ders Kodu: HB115
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanmaktadır Kalite Yönetim Sistemlerinin sağlık alanındaki uygulamalarına ait teorik bilgilerin ve uygulama yeterliliklerinin kazandırılmasıdır.

Özet İçerik

Kalite kavramı, teorisyenler ve teoriler, teoriğin sağlık hizmetlerine uygulanabilirliği, toplum ve hasta ihtiyaçlarının belirlenmesinde ve önerilerin ortaya konmasında bilimsel yöntemlerin ve sürekli kalite iyileştirme prensiplerinin vurgulanması, istatistiki kalite kontrol, kalite güvence sistemleri, sürekli kalite iyileştirme ve toplam kalite yönetimi arasındaki farklılıkların tartışılması, öğrencilerin istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak takım çalışması halinde sağlık hizmetlerinde altyapı, süreç ve çıktıların iyileştirilmesine yönelik performans değerlendirme yöntemlerinin tartışılması.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. İlhami AKSU
Öğrenme Çıktıları
1.Kalite ve hizmet kalitesi kavramlarını tanımlamak, Sağlık hizmetlerinin sunumundaki problemleri belirlemek.
2.Kalite geliştirmede hasta memnuniyeti değerlendirmek, Sağlık hizmetlerinde hasta odaklı kalite geliştirebilme konusunda fikir üretmek.
3.Uluslararası kalite ve akreditasyon standartlarını tanımlamak, Sağlık hizmetlerinde kalite geliştirmede ekip çalışmasının önemini kavramak.
4.Sağlık kurumlarındaki toplam kalite yönetimi felsefesini yorumlayabilecektir,
5.Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetiminin aşamalarını tanımlayabilecektir,
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Söyük, S. ve Üzgül Yenidikici, A. (Ders Notu). Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi (İstanbul) AUZEF Yayınları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Toplam Kalite Yönetimine (TKY) Giriş ve Temel Kavramlar
2. Hafta - Teorik
Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ve Önemi
3. Hafta - Teorik
Toplam Kalite Yönetimi (TKY) İlkeleri-1
4. Hafta - Teorik
Toplam Kalite Yönetimi (TKY) İlkeleri-2
5. Hafta - Teorik
Akreditasyon,Standardizasyon,Sertifikasyon(Belgelendirme)
6. Hafta - Teorik
Kalite Ödülleri ve Modelleri (Ara Sınav)
7. Hafta - Teorik
Kalite İyileştirme Araçları ve Problem Çözme Teknikleri (Ara Sınav Değerlendirme)
8. Hafta - Teorik
Süreç (Proses) Yönetimi
9. Hafta - Teorik
TKY ve Dokümantasyon (Ara Sınav Değerlendirme)
10. Hafta - Teorik
Hasta ve Çalışan Güvenliği
11. Hafta - Teorik
Şikayet Yönetimi
12. Hafta - Teorik
Sağlıkta Kalite Ölçme Teknikleri
13. Hafta - Teorik
Sağlıkta Kalite Standartları
14. Hafta - Teorik
Stratejik Yönetim ve TKY
15. Hafta - Teorik
Türkiye'de Toplam Kalite Çalışmaları tarihçe ve son durum
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
PÇ-14
OÇ-1
1
1
1
1
OÇ-2
1
OÇ-3
1
1
1
OÇ-4
OÇ-5
1
1
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026