
| Ders Kodu | : HB215 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Temel insan haklarını tanıyabilme ve çocuk ile kadın haklarını fark edebilmek,; Hak ve Ayrımcılık kavramlarını tanımlayabilmek, çocuk ve kadınların yaşadığı sorunlara ilişkin farkındalık kazanmak ve bu toplumsal sorunlar hakkında analiz edebilme becerisini kazanmak; öğrencilerin ders kapsamında ele alınan temel toplumsal sorunlar konusunda farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.
Hak kavramı çerçevesinde temel insan haklarının ne olduğu ve İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin çerçevesi; Çocukların yaşadığı sorunlar, çocuk haklarının tarihsel gelişimi ve BM Çocuk Hakları Bildirgesi; Kadın haklarının tarihsel gelişimi, kadınların yaşadığı sorunlar, toplumsal cinsiyet ayrımcılığı ve kadına yönelik şiddet konuları ele alınmaktadır.
| Öğr. Gör. Gülşah Şükran KALE YOLCU |
| 1. | İnsan Haklarını sıralayabilme |
| 2. | Çocuk haklarını sıralayabilme |
| 3. | Women haklarını sıralayabilme |
| 4. | Kadına yönelik şiddeti tanıyabilme |
| 5. | Çocukların maruz kaldığı sorunları tanıyabilme |
| 6. | Cinsiyete yönelik ayrımcılıkları fark edebilme |
| 1. | Çocuk Hakları, Editör: Zihni Merey, Pegem Akademi Yayıncılık |
| 2. | Kadın Hakları Mevzuatı 2020, Yay Hazırlayan: Av. Aydeniz Alisbah Tuskan, İstanbul Barosu Kadın Hakları Merkezi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 1 | 2 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 2 | 10 | 1 | 22 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
OÇ-2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
OÇ-3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | |||||||||
OÇ-4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | |||
OÇ-5 | ||||||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||||||