
| Ders Kodu | : MTS111 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : 30 İşgünü |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin amaçlarından birisi ile öğrencilerin görsel tasarım öğelerinden çizgi, şekil, alan, boyut, doku ve renk konuları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Ayrıca görsel tasarım ilkelerinden bütünlük, denge, vurgu, hizalama ve yakınlık konularında fikir sahibi olmalarını sağlama amaçlanmaktadır.
Materyal tasarım çalışmaları içinde görsel tasarımın çok önemli bir yere sahiptir. Materyalin belirlenen amaçlar doğrultusunda mesajı istenilen şekilde iletebilmesi, tasarım öğelerinin doğru kullanılmasına ve tasarım ilkelerine sadık kalınmasına bağlıdır. Görsel tasarım öğeleri çizgi, şekil, alan, boyut, doku ve renkten oluşmaktadır. Bu kapsamda çizgi, şekil, alan, renk, doku ve boyut konularında materyal tasarımını geliştirecek teorik bilginin aktarılması ve yaparak öğretme tekniğinin uygulanmasıdır.
| Dr. Öğr. Üyesi Şükrü ÖMÜR |
| 1. | Materyal tasarımı temel yapı taşı çizgi olgusunu kavrayabilme |
| 2. | Farklı şekiller bir araya gelerek anlamlı bir bütün oluşturabilme |
| 3. | Görsel tasarımda farklı doku türlerini kavrayabilme |
| 4. | Materyallerdeki renk kullanımını tasarıma aktarabilme |
| 5. | renk şekil algısı kavrayabilme |
| 1. | Temel Sanat Eğitimi, Aydoğan M., Adeon Yayınları Yayın No: 0003, 2018 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Dönem Ödevi | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 50 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 |
OÇ-5 | |||||||||||