
| Ders Kodu | : BAS102 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Amaç; öğrencilere giriş düzeyinde makro ve piyasa ekonomisi bilgileri vermek ve öğrencilerin çeşitli ekonomik politikaları ve yaklaşımları analiz edebilecek yeteneklerini geliştirmektir.
Makroekonomik büyüklüklerin tanımı ve ölçümü, satın alma gücü paritesi ve Big mac Endeksi, ekonomik büyüme ve kalkınma, refahın fiili ve temel nedenleri, iş ve işsizlik, kredi piyasalarında denge.
| Öğr. Gör. Olcay YILMAZ |
| 1. | Temel makro ekonomik kavramları tanır. |
| 2. | Milli gelir hesaplama yöntemlerini öğrenir. |
| 3. | GSYİH deflatörü ve TÜFE arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları bilir. |
| 4. | Satın alma gücü paritesine göre kişi başına geliri ve toplam üretim fonksiyonunu öğrenir. |
| 5. | Ekonomik büyümenin neyi ifade ettiğini öğrenir. |
| 6. | Refahın nedenlerini tanır. |
| 7. | İşsizlik nedenlerini ve türlerini öğrenir. |
| 8. | Kredi arz ve talep eğrisi arasındaki ilişkiyi kavrar. |
| 9. | Paranın fonksiyonlarını, para arzını, paranın dolaşım hızını, paranın miktar teorisini öğrenir. |
| 1. | Makro Ekonomi, Daron Acemoğlu, David Laibson, John List, Beta yayıncılık, 2016. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ödev | 1 | 3 | 1 | 4 |
| Okuma | 6 | 2 | 1 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 95 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-6 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-7 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-8 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-9 | 5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |