Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Dijital Pazarlama
Ders Kodu: BAS117
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bilgiye erişim, çevreyle olan iletişim, her türlü mal-hizmet alım satımı dijitale kayarken, bu dinamik sistemin dışında değil, içinde yer almayı sağlamak, her türlü fikir, ürün ve hizmetlere uygun online reklam ve pazarlama kanallarını seçmeye yardımcı olmak, online pazarın büyüklüğü, pazarda keşfedilmemiş fırsatlar, tehditler kısaca (SWOT) hakkında fikir vermek, gerçek yaşamdan başarılı dijital pazarlama örneklerine yer vermek, işinizin varmasını istediğiniz hedefe ulaşmasında internetin gücünden faydalanmayı sağlayacak gerekli araç-gereci sunmaktır.

Özet İçerik

Dijital pazarlamayı anlamak, Dijital pazarlama stratejinizi tanımlamak, dijital tüketiciyi anlamak, etkin bir internet sitesi inşa etmek, arama motorlarını önemini anlamak, sosyal medyayı anlamak, mobil pazarlamayı anlamak, online halkla ilişkileri anlamak.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Mustafa Seçkin AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1.Geleneksel, modern ve dijital pazarlama arasındaki farkları öğrenir.
2.SEO, SEM, PPC gibi kavramları tanır.
3. Arama motorlarının önemini, etkin bir internet sitesi inşa etmek için neler gerektiğini bilir.
4.Mobil pazarlamayı, sosyal medyayı tanır, online olmanın gerekliliğinin farkına varır.
5.Dijital pazarlamanın gereklilik olduğunu anlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Dijital Pazarlama, Damian Ryan, Kültür Yayınları, 2017.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Ders ve bölüm hakkında genel bilgilerin verilmesi.
2. Hafta - Teorik
Geleneksel, modern ve dijital pazarlamayı anlamak.
3. Hafta - Teorik
Dijital pazarlama stratejisinin önemi.
4. Hafta - Teorik
İnternet sitesinin önemi ve etkin internet sitesi inşa etmenin incelikleri.
5. Hafta - Teorik
Arama motorlarının önemi.
6. Hafta - Teorik
SEO, SEM, PPC nedir?
7. Hafta - Teorik
SEO, SEM, PPC nedir?
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
SEO ve SEM’ in avantajları (Vize)
9. Hafta - Teorik
Sosyal medyayı anlamak.
10. Hafta - Teorik
Sosyal medyayı anlamak.
11. Hafta - Teorik
Mobil pazarlamayı anlamak.
12. Hafta - Teorik
Mobil pazarlamayı anlamak.
13. Hafta - Uygulama
Online halkla ilişkileri anlamak.
14. Hafta - Teorik
Online halkla ilişkileri anlamak.
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Ödev1112
Ara Sınav1415
Dönem Sonu Sınavı1516
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)55
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
OÇ-1
4
4
4
4
4
OÇ-2
4
5
4
5
4
OÇ-3
5
4
4
5
4
OÇ-4
4
5
4
5
4
OÇ-5
5
4
5
4
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026