
| Ders Kodu | : BAS113 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Öğrencinin, işletmenin güncel pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışı ve trendler, pazarlama çevresi, pazarlama araştırması ve bilgi sistemi, tüketici ve endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve satış tahminleri, mamul, fiyat, tutundurma (pazarlama iletişimi), kişisel satış ve satış geliştirme, dağıtım, internette pazarlama ve doğrudan pazarlama, pazarlama yönetiminde organizasyon, uygulama ve denetim, hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlama vd. konu içerikleri bulunmaktadır.
| Öğr. Gör. Mustafa Seçkin AYDIN |
| 1. | İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunur. |
| 2. | Pazarlama çevresini analiz eder. |
| 3. | Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunur. |
| 4. | Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturur. |
| 5. | Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlar. |
| 6. | İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlar. |
| 1. | Prof.Dr. İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 1 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 51 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 |
OÇ-6 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |