Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlama İlkeleri
Ders Kodu: BAS113
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Önlisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Öğrencinin, işletmenin güncel pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.

Özet İçerik

Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışı ve trendler, pazarlama çevresi, pazarlama araştırması ve bilgi sistemi, tüketici ve endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve satış tahminleri, mamul, fiyat, tutundurma (pazarlama iletişimi), kişisel satış ve satış geliştirme, dağıtım, internette pazarlama ve doğrudan pazarlama, pazarlama yönetiminde organizasyon, uygulama ve denetim, hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlama vd. konu içerikleri bulunmaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Mustafa Seçkin AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1.İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunur.
2.Pazarlama çevresini analiz eder.
3.Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunur.
4.Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturur.
5.Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlar.
6.İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Prof.Dr. İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Pazarlamanın tanımı, kapsamı, gelişimi, pazarlama anlayışı ve trendler
2. Hafta - Teorik
Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü
3. Hafta - Teorik
Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
4. Hafta - Teorik
Tüketici pazarları ve tüketici davranışı
5. Hafta - Teorik
Endüstriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar
6. Hafta - Teorik
Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve satış tahminleri
7. Hafta - Teorik
Mamul (Ürün)
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Hizmet pazarlaması ve Uluslararası pazarlama (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Fiyat
10. Hafta - Teorik
Tutundurma (pazarlama iletişimi)
11. Hafta - Teorik
Kişisel satış ve satış geliştirme
12. Hafta - Teorik
Reklam ve halkla ilişkiler
13. Hafta - Teorik
İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama
14. Hafta - Teorik
Dağıtım
15. Hafta - Teorik
Hizmet pazarlaması ve Uluslararası pazarlama
16. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Dönem Sonu Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Ödev1516
Ara Sınav1516
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)51
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
OÇ-1
5
4
4
2
3
4
5
OÇ-2
4
4
5
2
4
3
3
OÇ-3
5
2
5
2
3
5
4
OÇ-4
4
3
4
2
3
5
5
OÇ-5
4
3
4
2
3
5
5
OÇ-6
3
2
4
2
4
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026