
| Ders Kodu | : PLT105 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Öğrenciye malzeme bilimine ait kavramları öğretmek, bu temel ile mühendislik malzemelerinin davranışları arasında ilişki kurma ve değerlendirme kabiliyeti kazandırmak.
Temel kavramlar, kristal yapı, kusurlar, yayınma, mekanik davranış.
| Dr. Öğr. Üyesi Ramiz BOY |
| 1. | Malzemelerin atomik bağları ile özellikleri arasındaki ilişki kurar. |
| 2. | Kristal yapıları ve aralarındaki farkları anlar ve kristal yapılardaki kafesleri ve Miller indekslerini tanımlar |
| 3. | Kristal hatalarının malzeme özelliklerine etkilerini anlar |
| 4. | Yayınma kavramını, yayınma kanunlarını ve malzeme özellikleri üzerindeki etkisini bilir |
| 5. | Mekanik özellikleri belirleme yöntemlerini bilir. Mikro ve makro ölçekte malzeme davranışlarını ilişkilendirir |
| 6. | Mekanik zorlanma çeşitlerini ve malzemelerin bu zorlanmalara karşı dayanımlarının nasıl arttırılacağını bilir. |
| 1. | William F. Smith; Malzeme bilimi ve mühendisliği; Literatür Yayıncılığı; 9789758431618; Çeviri: Nihat G. Kınıkoğlu; 2005. |
| 2. | William F. Smith; Malzeme Bilimi ve Mühendisliği; Literatür Yayıncılık; 9789758431618; Çev: Nihat G. Kınıkoğlu; 2005. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 1 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 52 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-5 | 1 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-6 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |