
| Ders Kodu | : FTR227 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Metabolik enerji ve egzersizin yaşlı birey üzerine etkisini öğretmek
İnsan vücudunda fiziksel yapılar ve hareket sistemi,Temel kas sistemi , ve hareket sisteminin çalışma prensipleri,Vücut Mekaniği,Yaşlılığın genel fizyolojisinde yaşlılıkta oluşan fizyolojik ve fiziksel değişiklikler ,Düzenli fiziksel aktivite ve egzersizin yaşlılarda sistemler üzerine etkileri, ,Yaşlılarda egzersiz uygulamasının genel ilkeleri,Eklem hareketleri ve germe egzersizleri,Yaşlılarda aerobik egzersizler,Yaşlılarda denge egzersizleri,Yaşlılarda kuvvetlendirme egzersizleri,Denge ve düşme , düşmeyi engelleyici yaklaşımlar,Su terapisi havuz jimnastiği,Yaşlılarda egzersiz ve sistemler üzerinde enerjinin sağlanmasında beslenmenin önemini anlamak
| Öğr. Gör. Şeyma ŞENTÜRK |
| 1. | Yaşlılık fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak |
| 2. | Yaşlılıkta egzersizin önemi hakkında bilgi sahibi olmak |
| 3. | Yaşlılıkta uygulanabilir egzersiz modelleri hakkında bilgi sahibi olmak |
| 4. | Egzersiz sırasında yaşlıların uyması gereken kurallar hakkında bilgi sahibi olmak |
| 5. | Yaşlılıkta uygulanabilir egzersiz modelleri hakkında bilgi sahibi olmak |
| 1. | Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler Ve yöntemler A.Saadet Orman |
| 2. | Türkiye Fizyoterapistler Dernegi (TFD), American Physical Therapy Association (APTA), World Confederation for Physical Therapy (WCPT) dökumanları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 1 | 13 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 1 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 70 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
OÇ-2 | |||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||